Business Controller med känsla för affären

SJR / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige

Solina Group covers the entire food industry in Europe, offering an unparalleled experience and know-how to serve its clients, to develop complete solutions in the areas of taste and functionality and to provide nutritional finished products.

For 40 years many teams have merged to create the new Solina Group throughout Europe, Asia and Middle East to form one of the major players in the global food market, servicing the Food Industry (B2B) markets as well as the Food Service markets (traditional butchers, modern distribution, hotel and restaurant chains).

Solina Sweden has 54 employees with a turnover of about 300 MSEK and a production center in Malmö. Internal activities are often operated as projects with interacting representatives from different departments.

Är du en erfaren Business Controller som vill arbeta nära försäljningsorganisationen i en entreprenörsdriven miljö? Vill du samtidigt arbeta med att driva, utmana och definiera nya affärer och marknader? Då kan detta vara rätt roll för dig! Solina söker en nordisk Business Controller som vill ta nästa karriärkliv och utvecklas tillsammans med trevliga kollegor i en öppen och expansiv miljö.

Publiceringsdatum
2018-03-09

Dina arbetsuppgifter
Som Business Controller på Solina har du en bred roll med fokus på försäljningsorganisationen. Utifrån en tidigare förståelse för försäljning, marknad och supply chain kommer du att driva prognosarbetet och följa upp marginaler, prisavvikelser, tillväxtmöjligheter och effekter av rabatter men även optimering av produktsegment och marknadsområden. Du driver arbetet med prissättning utifrån väl avvägda analyser av segment och kundgrupper. Dina stakeholders kommer förutom inom försäljningsorganisationen och ekonomisidan att befinna sig på lokal som nordisk nivå. Förutom nyfikenhet och personligt driv kommer skicklighet inom affärssystem och Excel att bli avgörande för att lyckas.

Du arbetar för en övergripande lönsamhet och för att säkerställa en god effektivitet i affären. Utöver detta har du även ansvar för att:

• Driva marginalanalyser på segment, kund och produktnivå

• Utveckla prisstrategi, kundstruktur och marknadssegmentering

• Att definiera, följa upp och analysera företags relevanta nyckeltal

• Sparringpartner vid löpnande rapportering och budgetering

• Delaktighet vid diverse analyser inom ramen för värdekedjan

• Key user av exempelvis MS Dynamics AX och Qlickview samt Excel super user

• Utveckling och implementering av diverse affärsprocesser

• Deltagande vid analyserande och implementerande av Group tools innanför det nordiska området samt följa upp corporate guidelines samt säkerställa att diverse policys efterföljs

• Vara ett proaktivt stöd till den Nordiske Finance Managern

Du som person
Som person är du analytisk, handlingskraftig och har ett starkt driv. Du är en lagspelare med en flexibel "can-do" inställning. Dina arbetsuppgifter tar du dig an med ett stort ansvar och affärsmannaskap och du har en förmåga att kunna driva flera projekt parallellt. Du är snabb i både tanke och handling, analytisk och mån om helheten men samtidigt stark i din kommunikation och bra på att inge förtroende och få andra med dig i dina resonemang. Givetvis är du både strukturerad och noggrann och van att axla både ansvar och stora informationsmängder, som kan vara av komplex natur samt härledas från diverse IT system.

Rollen innebär många kontaktytor varför det är viktigt att du är kommunikativ och är trygg med att interagera och skapa relationer med andra. Du är skarp och uppmärksam och är inte är rädd för att hugga i och ta för dig.

Bakgrund
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet men flerårig erfarenhet av liknande arbete är nödvändigt. Vi ser även att du har en universitetsutbildning inom ekonomi. För att kunna hantera rollen är det dock en förutsättning att du talar och skriver både svenska och engelska samtidigt som det är starkt meriterande med erfarenhet av arbete och relationer i en internationell, gärna nordisk, miljö. Vidare har du en mycket god förståelse för IT.

Organisation
Rollen ingår i den nordiska finance avdelningen varav du är direkt rapporterande till den övergripande nordiska finance managern. Funktionen utgår från Malmö men där det också förekommer en del nordiska uppdrag. Solina är organiserade i en matris organisation som löper från det globala ned till det lokala. Detta medför ett stort internt kontaktnät inom hela gruppen.

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar Solina med SJR in Scandinavia. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du ansöker snarast. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 0766-471614. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Vinnersten 0766-471614

Företag
SJR

Adress
SJR
Adelgatan 9
21122 Malmö

Kontorsadress
Adelgatan 9, Malmö

Jobbnummer
4012329

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: