Business Controller/Accountant in Paris

Magna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-06-05

Dina arbetsuppgifter
Would you like to work for an entrepreneurial Swedish Investment firm in the center of Paris, with large clients, and high growth strategy in Europe and Asia?

Job description:
You will work in the MFEX Finance department with 8 employees in Stockholm, but you will be stationed as the Finance department representative in the Paris office and report directly to Finance in Stockholm. We are looking to reinforce the team with a Business Controller that will support the team with accounting- and controller tasks in Paris.

Responsibilities:
Locally responsible for Finance department in Paris office
Controlling and accounting for collection of rebates from fund companies
Control and analyze rebate reports to distributors/clients
Investigations and development of rebate collection product
Participate in developing new routines for the Finance department
Various finance administration for Paris office

Kundföretaget

MFEX is a Swedish-based company who are independent experts in global automated fund distribution, offering a complete solution for fund trading, rebates collection and delivering fund information. Banks and other distributors of funds use MFEX to easily trade local and cross border mutual funds cost efficiently. Through MFEX clients get access to the world's largest fund range with trading, rebates and fund information from more than 700 fund companies and 50 000 funds that MFEX cooperate with. Our customers include, among others, KBC Bank, Société Générale, Keytrade Bank, Handelsbanken, Nordea, Carnegie, Pictet, Danske Bank, Citibank, Groupe Edmond de Rothschild and Bank of Singapore. MFEX Head Office is in Stockholm, with additional offices in Paris, Umea and Singapore.

Profil
Minimum Bachelor degree or similar
Good knowledge and experience of accounting
Excellent knowledge in Excel
French and English fluently in speech and writing

Personal qualities:
Well organized, structured and accurate
Communicative and flexible with high collaboration skills
Independent, self-driven, not afraid to take initiative

You are a social person who easily connect with others. You like to participate in developing new work flows, enjoys a dynamic work environment and has an eye for distinguishing and prioritizing what needs to be done. You keep calm in stressful situations and have experience of meeting deadlines.
Knowledge of accounting system Navision, experience from funds industry, and Swedish fluently in speech is an advantage

MFEX offer you an open and prestige less workplace with freedom of action that encourages participation and involvement. You will gain a solid introduction at the Swedish office in Stockholm where you will have the chance to get to know your colleagues as well as the company.

We offer:
A permanent contract on a full time basis
A pleasant working environment in the Centre of Paris, easily accessible by public transportation

Interested? Submit your application as soon as possible when selection is ongoing. For questions about the service we refer to Jessica Tollstoy tel. +46 (0)8-501 685 01 alternatively jessica.tollstoy@magna.se

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6835
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Tollstoy +46 (0) 8 50168501 jessica.tollstoy@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2888815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: