Business Controller

The We Select Company AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss? Nu är möjligheten här! LloydsApotek söker nu en Business Controller till servicekontoret i Stockholm. Vi söker dig som är en erfaren och driven controller som tillsammans med teamet på finansenheten vill vara en aktiv affärspartner till apotek, ledning och övriga i organisationen.

Publiceringsdatum
2021-12-27

Dina arbetsuppgifter
Som Business Controller hanterar du löpande verksamhetsuppföljning och analyser. Du kommer rapportera till Head of Finance och är placerad på huvudkontoret på Södermalm i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
Delta aktivt i budget- och forecastarbete samt stötta våra apotek och våra apotekschefer, servicekontor och ledningsgrupp med rapporter, analyser kring investeringsprojekt, simuleringar, uppföljningar av interna KPI:er och övriga ekonomiska underlag.
Delaktighet i månadsbokslut och att utföra regelbunden rapportering till vårt moderbolag i Polen.

Kvalifikationer
Du har en universitetsutbildning inom Ekonomi med minst 3-5 års erfarenhet av analysinriktat controllerarbete. Du gillar siffror och har en stark analytisk ådra. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska, och du behöver självklart ha mycket goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel. Du har erfarenhet av att bygga avancerade Excelmodeller samt erfarenhet av att bygga rapporter i PowerBI eller motsvarande. Du har förmågan att skapa effektiva datastrukturer och motiveras av att via data och analys stötta affärsenheterna i styrningen av sina verksamheter. Har du en bakgrund inom detaljhandel eller apotek är det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Som Business Controller på LloydsApotek behöver du vara analytisk, noggrann och kommunikativ. Du är samarbetsorienterad, och bistår övriga i organisationen på ett proaktivt och konsultativt sätt. Du tycker om en snabbföränderlig miljö, och arbetar på ett självständigt sätt för att möta satta deadlines. Vi värdesätter att du är nyfiken, lösningsorienterad och tycker det är kul när det blir lite "klurigt". Du är en person som älskar siffror och data och brinner för att berätta historier med data genom ökad tillgänglighet och analys. Du gillar också att utveckla rapporter och verktyg genom analysplattformar och/eller Excel.
Vi tror att du trivs i en miljö som präglas av våra värderingar; tillsammans, nytänkande, ansvar, respekt och kunden i centrum.
Vi erbjuder
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation. Du kommer till ett värderingsstyrt och entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor. Vill du bli en del av oss? Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning på 6 månader.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Strandberg, Acting Head of Finance; lena.strandberg@lloydsapotek.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2022-01-31.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget 75 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. LloydsApotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
LloydsApotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad. CEPD grundades 2008 och är en erfaren och kunnig hälsovårdsaktör med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. CEPD förvaltar den femte största apotekskedjan i Europa med över 1300 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The We Select Company AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The We Select Company AB (org.nr 556841-1671), https://www.lloydsapotek.se/
111 51  STOCKHOLM

Arbetsplats
LloydsApotek

Jobbnummer
6212399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The We Select Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The We Select Company AB: