Business Administrator med avancerade Excelkunskaper

Performiq AB / Kontorsjobb / Malmö
2016-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Administrator med avancerade Excelkunskaper" (publicerad 2016-03-10) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Företagspresentation

Festool har sedan 1925 utvecklat och tillverkat innovativa el- och tryckluftsverktyg till snickeri-, bygg-, måleri- och fordonsindustrin. Sedan grundandet har Festool vuxit till ett internationellt marknadsledande företag som fortfarande är familjeägt inom grundarfamiljen.
Från vårt svensk-/danska huvudkontor i Malmö styr vi marknadsföring, försäljning, service och administration gentemot den svenska och danska marknaden. På kontoret arbetar drygt 20 personer, varav många talar både svenska och danska, och totalt med säljkårer i båda länderna är vi knappt 35 anställda. Vi säljer våra produkter genom professionell fackhandel såsom järnhandel, byggmarknad och målerihandel.
Läs mer på festool.se samt festool.dk

Tjänstebeskrivning

Trivs du i en administrativ och supportande roll? Har du mycket god vana av Excel? Är du en ansvarstagande och lojal medarbetare som vill växa med ett företag som månar om sina anställda? Då är detta jobbet för dig!

Till vårt svensk-danska kontor i Malmö söker vi nu en ny medarbetare till vår sälj- och kundtjänstavdelning. I tjänsten som Business Administrator kommer du ha en central roll inom företaget och supporta både Sverige och Danmark. Som Business Administrator har du många kontaktytor inom företaget och löpande kontakt med såväl interna som externa kunder. Du kommer framförallt ansvara för den löpande administrationen, statistik och bistå med analyser till sälj- och marknadsavdelningen.
Tjänsten innehåller bland annat följande arbetsuppgifter:
• Hantera och registrera avtal
• Administrera och uppdatera data löpande i SAP
• Bonusuträkningar och uppföljningar
• Upprätta prisfiler i Excel
• Uppdatera artikeldatabaser
• Supporta och ta fram statistik samt bistå med analyser till säljkåren
• Ansvara för Master Data och uppdateringar i CRM-system
• Övrig administration

Krav på person

Vi söker dig som har någon eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, IT, marknad eller liknande. Vidare ser vi att du har några års relevant arbetslivserfarenhet och att du är en mycket van användare av Excel. I Excel är du van vid att skapa kalkyler och att analysera data med hjälpa av pivottabeller samt andra funktioner i programmet. Framförallt har du stort intresse av att dagligen arbeta med detta verktyg. Du har i allmänhet lätt för att sätta dig in i olika datasystem och vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i SAP.

För att lyckas i rollen som Business Administrator är det av stor vikt att du är en god kommunikatör såväl med interna som externa kontaktytor. Du kommer ges stort eget ansvar i tjänsten vilket ställer krav på att du som person är strukturerad, har en god prioriteringsförmåga och är resultatorienterad. Vidare är du duktig på att skapa dig en överblick i arbetet samtidigt som du tar dig an arbetsuppgifterna med stor noggrannhet. Du trivs att arbeta med en stor mängd data, har ett intresse för siffror och besitter en god analytisk förmåga. Som person är du positiv, engagerad och service-minded. Då vi är ett svenskt/danskt kontor söker vi dig som antingen kommunicerar på svenska eller danska. För tjänsten är det även ett krav att du behärskar engelska, både skriftligt och muntligt.

Vi är ett företag som ser positivt på att du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat.

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner gällande rekrytering, och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till vår Rekryteringskonsult Carolin Ericsson på 073-353 75 04. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post samt att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Excel, SAP, säljsupport, sales support, administratör, koordinator, back-office

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-02-09

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1712
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carolin Ericsson

Företag
PerformIQ AB

Adress
PerformIQ AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159 , Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2661390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: