Budget- och skuldrådgivare

Vara kommun / Företagsekonomjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vara kommun i Vara, Mölndal eller i hela Sverige

Vara kommun ligger mitt på den bördiga västgötaslätten, här ser vi lite längre och bygger för framtiden! Vi satsar på utveckling som stärker såväl kommunen som hela Skaraborg och vi investerar för kommande generationer.

I Vara kommun arbetar vi utifrån vår etiska kompass där ledorden hållbara, välkomnande, helhetstänkande och kreativa visar vägen. Det är med kompassen i åtanke som vi möter våra kommuninvånare, vårt näringsliv och våra kollegor.

Det är viktigt för oss att alla medarbetare mår bra och upplever att de har ett meningsfullt arbete. Det uppnår vi på bästa sätt genom att våra medarbetare är med och påverkar det dagliga arbetet, hur det är utformat och dess utveckling. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans vi når våra gemensamma mål.

Våra ledare deltar i ett fortlöpande utvecklingsprogram. De arbetar ständigt med att se och stärka samtliga medarbetare i det dagliga arbetet genom ett coachande och tillitsbaserat ledarskap.




Publiceringsdatum
2022-04-06

Beskrivning
Enheten för Arbete, Sysselsättning & Integration verkställer kommunens arbetsmarknadsinsatser, Daglig Verksamhet enligt LSS samt ansvarar för kommunens integrationsarbete.

För närvarande är vi ca 30 medarbetare med olika bakgrund och kompetens men där samverkan och inkludering är ledstjärnor i arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som budget- och skuldrådgivare arbetar du med att ge råd i dessa frågor, samt att ge stöd inför, under och efter skuldsanering. Du kommer samverka med olika aktörer i dessa frågor. Vidare kommer du arbeta med utåtriktade och förebyggande insatser.

Kvalifikationer
Du bör ha högskoleexamen inom juridik, ekonomi, pedagogik eller
beteendevetenskap samt god förmåga till empati och bemötande. En väl grundad samtalsmetodik och en pedagogisk förmåga.

Du bör också ha en god kännedom om samhället i stort samt olika aktörers regelverk såsom kronofogden, CSN Försäkringskassan m.fl.

Dina personliga egenskaper
Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Viktiga egenskaper är god samarbetsförmåga, stresstålighet och förmåga att arbeta självständigt. Du ska ha god förmåga till reflektion och analys samt att uttrycka dig väl i både tal och skrift då arbetet innehåller en stor del dokumentation och administration. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I Vara kommun vet vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Din hälsa är viktig och därför erbjuder Vara kommun förmåner såsom friskvårdsbidrag på 1000 kr till många av sina medarbetare. För att söka tjänsten vill vi att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vara kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/84".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vara kommun (org.nr 212000-2924)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Arbets- och sysselsättningsenheten

Kontakt
Håkan Olsson, Enhetschef
0512-31865

Jobbnummer
6511725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vara kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vara kommun: