Bring Citymail söker Produktionskoordinator

Bring Citymail / Organisationsutvecklarjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Citymail i Botkyrka, Ekerö, Huddinge, Södertälje, Stockholm eller i hela Sverige

Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.

Bring ingår i koncernen Posten Norge AS som under 2011 hade en omsättning på cirka 23 miljarder NOK och cirka 20 000 medarbetare. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".

Våra värden Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.

Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Vi når 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.

Med placering på vår postsorteringsterminal i Stockholm söker vi nu en driven och analytisk Produktionskoordinator.

Som Produktionskoordinator tillhör du avdelningen Planning, Split & Transportation. Avdelningen ansvarar för logistikflödet av post från tryckeri till utdelningskontor.

Avdelningen bedriver verksamhet dygnet runt i Stockholm, Malmö, Göteborg samt Örebro och består av cirka 120 medarbetare.

Vi använder oss av avtalsbundna underleverantörer som utför våra transporter. Tidsfönstret är ofta mycket litet och det är av yttersta vikt att våra processer samspelar. Gentemot kund vill vi alltid vara det bästa alternativet avseende pris, kvalitet och miljö.

Din roll kommer att vara den som kvalitets- och miljöansvarig för avdelningen. Du kommer även att hjälpa till med kostnadskontroll samt med avtal och upphandlingar gentemot våra underleverantörer. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp.

Din arbetsplats kommer att vara Eriksberg i Stockholm, men du måste vara beredd på att med jämna mellanrum resa till Malmö, Göteborg, Jönköping och Örebro.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• Planera, kommunicera och genomföra förändringar i processer utefter satta rutiner.
• Planera och genomföra internrevisioner på sorteringsterminaler utefter aktuell plan. Detta med hjälp av, inom avdelningen, utbildade internrevisorer.
• Löpande följa upp kostnader och kvalitet gentemot företagets underleverantörer.
• Implementera nya logistiklösningar i samband med nya flöden.
• Vara behjälplig vid framtagande av rapporter samt beräkningsunderlag vid framtagande av nya avtal samt upphandlingar.
• Ansvara för att bygga nätverk samt jobba mot externa leverantörer med miljöfrämjande åtgärder, samt framtagande av rapporter för miljöpåverkan vad gäller företagets inköpta godstransporter.
• Driva projekt tilldelade av avdelningschef som syftar till miljö-, kvalitets- och kostnadsfrämjande åtgärder.

Publiceringsdatum
2012-06-29

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i denna tjänst krävs du är analytisk och mycket driven. Du kommer från dag ett att få ett stort ansvar och ägarskap. Arbetet ställer krav på att du kan, och klarar av, att planera din egen arbetsdag för att nå de mål som satts upp. Det förväntas att du kan bygga nätverk både internt och externt, samt att du kan leda och inspirera andra medarbetare. Vi tror också att du har ett genuint intresse för kvalitet och miljö samt att du är resultatinriktad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder:

En arbetsplats med högt i tak där prestigelöshet präglar hela organisationen. Vi erbjuder också ett fritt jobb med utmanande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas inom logistik samt att bygga nätverk. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik.  

Vi ser gärna att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom logistik, alternativ ekonomi
• Något års arbetslivserfarenhet inom logistik, och gärna med projektledning
• Körkort och egen bil

Meriterande är om du har:

• Kunskaper i ISO 9001 och 14001
• Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
• Kännedom av att jobba i affärssystem (helst Navision)
• Tidigare arbetat med liknande uppgifter med goda vitsord  

Arbetstider och lön:

Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Fast lön.

Tillträde snarast. Ansök gärna omgående då intervjuer sker löpande.

Sista ansökningsdag 2012-07-22

Vid frågor om tjänsten kontakta Fredrik Bladh, Planning & Transportation Manager, tel: 073-719 87 42.

Ansökan görs via länken "Skicka ansökan".

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Bladh, +46 73 719 87 42

Företag
Bring Citymail

Adress
Bring Citymail
Box 90108
12021 Stockholm

Jobbnummer
1286235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Citymail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Citymail: