Brand Manager till spännande tillväxtbolag inom hälsa.

Magna AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2016-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Brand Manager till spännande tillväxtbolag inom hälsa." (publicerad 2016-08-17) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-06-22

Dina arbetsuppgifter
Är du en passionerad varumärkesbyggare med en aktiv och hälsosam livsstil?

Vi söker nu en erfaren Brand Manager som brinner för innovation, kommunikation och varumärksbyggande samt vill bygga en helt ny brand inom hälsa/kosttillskott på den Svenska marknaden.

Som Brand Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att utveckla affären för FASTs produker på den Svenska marknaden vilket innebär i stora drag; att analysera marknaden, skapa marknadsplaner, aktivitetsplaner för din produkt, hantera media planering, utveckla och underhålla arbetet kring sociala medier samt att anpassa och optimera reklammaterial. Rollen kommer även innebära genomförande av olika former av event inom friskvård och hälsa.
Du kommer att skapa, implementera och följa upp aktivitetsplaner, som innehåller alla dimensioner av marknadsföring.

Exempel på arbetsuppgifter:

Ansvar för försäljning och kostnader, budgetansvar för marknaden och varumärket.
Ansvar för att utveckla kategoriplan och varumärkesstrategi.
Delta i försäljningsprocessen och samarbeten centralt gentemot kunderna och att ta fram kundpresentationer samt att godkänna sortimentsfoldrar och övrigt material.
Tar fram och implementera kommunikations- och media strategier och valet av marknadsförings-och media kanaler.
Samarbeta med mediebyrå och reklambyråer.
Aktiv i ledning/deltagande avseende projekt som berör varumärket och innovation
Ansvarar för löpande kategorianalys, varumärkesanalys och förslag till taktiska åtgärder samt uppföljning.
Jobba med sociala medier och digital marknadsföring.

Kundföretaget

Peoples Choice brinner för att inspirera och motivera andra människor till en hälsosam och aktiv livsstil. Därför har de valt att distribuera den innovativa hälsoprodukten Celsius samt konfektion från varumärket Freddy. I juli 2015 fusionerades Peoples Choice med finländska Func Food Group Oy och målsättningen är att skapa en ledande aktör i Norden inom hälsa och fitness med huvudsaklig inriktning på funktionell dryck och mat. Vi erbjuder ett spännande arbete med varierande arbetsuppgifter i ett ungt företag som har många intressanta utmaningar framför sig den närmsta tiden. Du kommer att ha stora möjligheter till påverkan och kan därför se fram emot en händelserik framtid där du kommer att ha en mycket viktig roll.

Tjänsten är på heltid, kontorstider med placering i fräscha lokaler i centrala Stockholm.
Provanställning om 6 månader tillämpas.
Månadslön samt ett generöst förmånspaket.

Profil
Dina personliga egenskaper kommer att väga tungt för att bli framgångsrik i denna roll.

Det är av vikt att du är både strategisk och analytisk men också bra på att bygga teamkänsla. Du innehar ett högt driv, är aktivitetsinriktad och beslutsam samt arbetar strukturerat och med god framförhållning i dina processer. Att arbeta självständigt i vissa frågor samt att arbeta nära dina kollegor i andra är inga svårigheter för dig. Därför har du en god förmåga att anpassa dig och agera dynamiskt utifrån behov och situation. Vidare så har du en stark vilja att driva ditt varumärke/ kategori framåt.

Utbildning/ Formell kompetens för befattningen:

Civilekonom el motsvarande akademisk utbildning med inriktning på marknadsföring
Avancerad användare av Officepaketet
4 -5 års erfarenhet från FMCG och DVH kanalen
Erfarenhet av marknadsföring av varumärken
Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift är ett krav

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Tollstoy på tel. 08-501 685 01 alternativt jessica.tollstoy@magna.se . Observera, vi hanterar inga ansökningar på mail.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6879
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Tollstoy 08 50168501

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2920058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: