Brand Analyst till internationellt IT-företag
Academic Work Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du minst två års erfarenhet av marknadsundersökningar och är tillgänglig för ett uppdrag på minst 50%? Vi har en spännande roll på ett stort IT-företag som är perfekt för dig som vill ta nästa steg i karriären inom brand analytics. Sök idag!
OM TJÄNSTEN
Detta är en roll för dig som gillar teknik och datorer men som brinner för att arbeta med branding och statistik. Du kommer gå under ledning av en Senior Brand Analyst och få möjlighet att arbeta nära företagets kärna med stor möjlighet till inflytande och en snabb personlig utveckling.
Du erbjuds
• Marknadsmässig lön och förmåner
• Ett spännande företag på framfart
• En dedikerad konsultchef
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2024-01-22Dina arbetsuppgifter• Stöd Brand Direction-teamet med högkvalitativa varumärkesanalyser, genom att utföra varumärkesrevisioner, undersöka konkurrenslandskapet och branschtrendrapporter.
• Arbeta självständigt med varumärkesspårningsdata för att upptäcka insikter för att stödja varumärkes- och marknadsföringsteam.
• Förbered och presentera resultat och rekommendationer i ett slagkraftigt, lättsmält format.
• Samarbeta med externa forskningsorgan för att genomföra kvalitativa och kvantitativa studier.
• Samarbeta med andra insiktsteam internt.
• Bidra till att identifiera och utveckla nya varumärkesanalysprojekt.
VI SÖKER DIG SOM
Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete eller annan relevant bakgrund inom marknadsföring. Vi tror också att du har en kandidatexamen inom relevant område och att du är van att arbeta med datat och statistik.
Skallkrav
• Kandidatexamen inom relevant område
• 2+ års erfarenhet av att arbeta med marknadsundersökningar eller liknande område
• Erfarenhet av att arbeta med både kvantitativ och kvalitativ analys
• Utmärkt förståelse för varumärkesbyggande och fullständig marknadsföringsmix
• Datadrivet förhållningssätt
• Behärskar engelska flytande, i tal och skrift
• Erfarenhet av spel eller underhållningsbranschen är meriterande
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Nyfiken och initiativtagande
• Teamplayer
• Självgående och flexibel
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15101310".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8410117
Observera att sista ansökningsdag har passerat.