Brammer söker en InsiteTM Manager

Brammer Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brammer Sweden AB i Göteborg, Örebro eller i hela Sverige

Brammer söker en InsiteTM Manager. InsiteTM Managern ansvarar för affärsutveckling, nå kostnadsbesparingsmål och bedriva en lönsam försäljning till vår kund. Arbetet omfattar bl.a. kundrelation, projektledning, logistik, lagerhantering och inköp.

Arbetsbeskrivning
Arbetet som InsiteTM Manager är en utmanande tjänst som innebär att arbeta med allt ifrån tekniska optimeringar och produktförbättringar till projektledning, logistik och inköp. Som InsiteTM Manager ansvarar du för en överenskommen budget och kostnadsbesparingsmål. Rollen gensomsyras av ett stort fokus på kostnadsbesparingar genom till exempel tekniska produktförbättringar, varumärkesrationalisering eller lagerhantering. Kostnadsbesparingarna omfattar allt från mindre prisförbättringar till att driva en omfattande produktionsoptimering. Insite Managern arbetar i kundens lokaler och representerar Brammer varje dag. Det är därför viktigt att ha erfarenhet av arbete i produktionsmiljö samt att vara kommunikativ och relationsbyggande. Brammer är den största pan-europeiska totaldistributören inom MRO vilket innebär att en stor del av arbetet är inom inköp och logistik. Insite Managern ska säkerställa att kunden får rätt produkter i rätt tid, genom att placera och följa upp beställningar i vårat affärsystem.

Ansvarsområden:
• Omsättning, resultatmål och försäljning i linje med överenskomna planer
• Aktivt arbeta och leverera Brammers värdegrund och kostnadsbesparingsmål
• Hitta möjligheter att utöka och växa försäljningen
• Hantera och följa upp kundförfrågningar och säljorder i affärssystemet.
• Säkerställa leverans av produkter i tid och i rätt kvantitet.
• Teknisk Support
• Hantera allmänt lagerunderhåll och skötsel.

Vi söker dig som har förmågan att arbeta självständigt. För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är initiativrik och serviceminded. Det är viktigt att du har ett kostnadstänk och är resultatinriktad.

Färdigheter:
• Utmärkt förmåga att kunna utlysa optimeringsmöjligheter och kostnadsbesparingar.
• Utmärkt kommunikation och relationsbyggande färdigheter.
• Hög grad av initiativförmåga och självständigt arbete.
• Tekniskt förståelse/produktionskompetens.
• Utmärkta datorkunskaper i Microsoft Office-program (Excel, Word och Outlook) samt erfarenhet av ERP-system.
• Förmåga att arbeta nära och effektivt med kundkontakter och ständigt sträva efter att leverera allra högsta nivån av kundservice.
• Svenska och engelska; flytande i både tal och skrift.
• Inneha B-körkort.

Brammer är Europas ledande distributör av produkter och tjänster inom underhåll, reparation och översyn för industrin (MRO). Brammer är en komplett leverantör av världens ledande varumärken och tillhandahåller över fem miljoner olika produkter inom bland annat Transmission, Fluid Power och Tools & General Maintenance. Brammer finns representerat i 22 Europeiska länder med 18 stycken nationella distributionscenter och över 400 filialer.

Läs mer om oss och tjänsten på www.se.brammer.biz

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning om 6 månader med goda möjligheter till förlängning

Publiceringsdatum
2017-01-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-23
Ange följande referens när du ansöker: Insite

Företag
Brammer Sweden AB

Adress
Brammer Sweden AB
August Barks Gata 3
42132 Västra Frölunda

Kontorsadress
August Barks Gata 3

Jobbnummer
3278751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brammer Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brammer Sweden AB: