Bovärd

Filipstads kommun, Kommunstyrelsen / Kontorsjobb / Filipstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Filipstad, Hällefors, Nacka, Munkfors, Kristinehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Filipstads kommun, Kommunstyrelsen i Filipstad

Filipstad i östra Värmland har ca 10 500 invånare. Här har du nära till natur och friluftsliv och också till kultur, sevärdheter och fartfyllda evenemang. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter.

Filipstadsbostäders fastigheter finns runt om i Filipstads kommun och sammantaget inryms här 650 lägenheter av varierande storlek. Filipstadsbostäder anlitar Filipstads kommun för att förvalta sitt fastighetsbestånd, varför såväl administrativ personal som fastighetsskötare är kommunalt anställda. En av våra två bovärdar går vidare till andra arbetsuppgifter i kommunen, varför vi nu söker hennes efterträdare.

Publiceringsdatum
2014-12-23

Dina arbetsuppgifter
Som bovärd kommer du att vara placerad i kommunhuset, men du kommer också att arbeta ute i fastigheterna. Bovärden ska hantera såväl hyreslagens regler vid kontraktskrivning som bedömning av slitage i lägenheterna vid besiktning.

Huvudsakligt innehåll i tjänsten är bland annat att hantera kö- och intresseanmälningar, in- och utflyttningar, lägenhetsbesiktningar, administration av felanmälan, fakturering- och kundreskontra, samt administration av hemsidan ( www.filipstadsbostader.se ).

Arbetet innebär dagliga kontakter med kunder, både på telefon och vid besök. För att trivas i den här rollen har du ett serviceinriktat förhållningssätt där alla kunder är lika viktiga. Vidare förutsätter arbetet en daglig samverkan med olika parter både inom och utom kommunens verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi. Om du har erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Engelska måste behärskas på en grundläggande nivå och datorvana är nödvändigt. Idag arbetar vi i verksamhetssystemet Vitec Nova. Körkort är ett krav.

Som person har du en god administrativ förmåga, du kan också arbeta självständigt och fatta de beslut som behövs. Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av att förmedla boende, erfarenhet av att bedöma/besikta bostäder avseende slitage, ekonomiskt arbete inom debitering, reskontra, bokföring etc.

Arbetstid och varaktighet
Heltid, dagtid. Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.

Vi tar emot din ansökan via e-post till: kommun@filipstad.se . Märk ansökan med Bovärd.

I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi emotser din ansökan snarast, dock senast 2015-01-13

Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-13
Ansökan kan skickas till e-postadress: kommun@filipstad.se

Kontakt
Catrin Marsell, Kanslichef 0590-61204

Facklig kontakt
Rose-Marie Falk, Vision 0590-611 64

Företag
Filipstads kommun, Kommunstyrelsen

Adress
Filipstads kommun, Kommunstyrelsen
Box 303
68227 Filipstad

Kontorsadress
Hantverksgatan 22
Filipstad
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0590-61100

Jobbnummer
2111594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Filipstads kommun, Kommunstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Filipstads kommun, Kommunstyrelsen: