Bouppteckningshandläggare, Kalmar

Skatteverket / Juristjobb / Kalmar
2017-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bouppteckningshandläggare, Kalmar" (publicerad 2018-02-14) ⬅️


Visa alla juristjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona, Växjö, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att granska och registrera bouppteckningsärenden. Du kommer bland annat att utreda om inkomna bouppteckningar uppfyller gällande regler. I arbetet ingår att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare.

På skattekontoret i Kalmar är vi cirka 100 medarbetare, varav 25 på Bouppteckningssektionen.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
• har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
• har ett gott bemötande
• är flexibel.

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från Skatteverket. Det är även meriterande om du har annan relevant och aktuell administrativ erfarenhet. Det är meriterande om du har läst familjerätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad mellan 7 juni och 11 augusti 2017.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-02-09

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Almheden, kontaktperson 010-572 28 89
Peter Nilsson, sektionschef 010-572 25 72
Kjerstin Löfquist, facklig kontaktperson ST 010-575 67 85
Monika Albinsson Viderberg, facklig kontaktperson Saco-S 010-575 68 02

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Södra Långgatan 24, 39232 KALMAR
39232 KALMAR

Kontorsadress
Södra Långgatan 24, 39232 KALMAR

Jobbnummer
3311955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: