Bostadskonsulent

Socialförvaltningen, socialnämnd / Behandlingsassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, socialnämnd i Jönköping

Socialförvaltningen

Jönköpings kommun arbetar med bostadssamordning för människor som av olika anledningar står utanför den ordinarie bostadsmarknaden. I verkamheten finns sedan tidigare två bostadskonsulenter och vi utökar nu verksamheten med ytterligare två tjänster.

Bostadskonsulenterna ska utveckla och ansvara för introduktionen till de hyresgäster som fått sin bostad via bostadssamordningen samt även arbeta med uppföljning. Introduktionen omfattar allt från innebörden i ett socialt kontrakt till vikten av att planera ekonomin, betala sin hyra och hur boendet fungerar i aktuell lägenhet. Uppföljning innebär hembesök som görs enligt uppgjort intervall. När hyresgästen bott utan anmärkning under ett år, aktualiseras hyresgästen för eget kontrakt hos bostadskoordinatorn och aktuell fastighetsägare. Bostadskonsulenterna kommer att arbeta i team och i nära samarbete med bostadssamordnaren, bostadskoordinatorn och Bostadssociala gruppen och även med förvaltningens handläggare.

Vi söker dig som har socionomexamen eller annan lämplig högskoleutbildning, men du kan också ha förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Erfarenhet av socialt och bostadssocialt arbete är meriterande. Det är en fördel om du är insatt i arbetsområdet och tillhörande lagstiftning. Du ska ha lätt för att skapa gott samarbete, goda strukturer och ha professionellt förhållningssätt. Vi ser gärna att du är en entusiast med stort engagemang, som har klienten i centrum och skapar ett gott arbetsklimat i gruppen. Vi tror att du har haft ett socialt yrke med rådgivande och administrativa inslag tidigare. Du har en mycket god förmåga att kommunicera med och bemöta olika människor, också de som befinner sig i utsatta lägen. Du är bra på att skapa positiva möten och där lyhördhet för hyresgästens behov är en förutsättning. Du har datavana och en god administrativ förmåga. Körkort krävs. Arbetstid måndag till fredag, i huvudsak dagtid men viss kvällstjänstgöring kan förekomma. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Projektettiden är ett år och kan eventuellt komma att förlängas.

Publiceringsdatum
2012-10-24

Arbetstider och omfattning
Vikariat 2013-01-01 2013-12-31 Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-12
Ansökan skickas till:
Socialförvaltningen
Personalenheten
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 12-70-1038
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sektionschef Curt Blomdahl, 036 - 10 74 21
Sektionschef Sverker Östberg, 036 - 10 58 60
Bostadssamordnare Marie Johansson, 036 - 10 27 38
Akademikerförbundet SSR Lena Rocksjö, 036 - 10 73 81
Vision Berit Wallin-Berthu, 036 - 10 27 52

Företag
Socialförvaltningen, socialnämnd

Adress
Socialförvaltningen, socialnämnd
Rådhuset
55189 Jönköping

Jobbnummer
1374368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen, socialnämnd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen, socialnämnd: