Borgenärshandläggare, Skattekontor 1, Malmö

Skatteverket / Juristjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skattekontor 1 Malmö består av åtta sektioner och vi är cirka 170 medarbetare. Av dessa arbetar cirka 50 medarbetare på borgenärssektionerna. Kontoret arbetar med särskilt kvalificerade utredningar och eko-revisioner. Utredningarna handläggs vid kontorets fyra kontrollsektioner. Arbetet med domstolsprocesser sker på processektionen. Borgenärsarbetet sker på de tre borgenärssektionerna. Skattekontor 1 har regionansvaret för arbetet med att förebygga ekonomisk brottslighet samt för kvalificerat IT-stöd.

Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare innebär att du kommer att administrera, informera och besluta i ärenden om obetalda skatter och avgifter för företag och privatpersoner. Du kommer att ingå i en grupp vars uppgift bl a är att hantera inkommande post, avregistreringar i samband med konkurs (konkursadministration), kommunicera med KFM i skuldsaneringsärenden och besluta om betalningsanstånd. I ditt arbete kommer du att ha muntliga och skriftliga kontakter med företagare, privatpersoner samt andra myndigheter.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har en avslutad treårig gymnasieutbildning
• har några års aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• har beslutsförmåga
• är flexibel och snabbt kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter
• är bra på att samarbeta och sätter gruppens mål i fokus
• har ett gott bemötande, inger förtroende och kan sätta dig in i andras situation
• är bra på att planera och arbetar strukturerat

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-12-12

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Lantz, sektionschef 010-574 75 17
Susanne Lundgren, HR-konsult susanne.b.lundgren@skatteverket.se 0709-83 76 98
Mats Arebäck, facklig kontakperson ST 010-574 69 55
Marie Hult, facklig kontaktperson Saco 010-574 65 23

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
3209597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: