Boendestödjare för vikariat till Nacka Socialpsykiatri

Nacka kommun / Vårdarjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Välfärd samhällsservice med drygt 1200 medarbetare utför tjänster inom socialpsykiatri, omsorgsverksamhet, individ och familjeomsorg, personlig assistans samt äldreomsorg. Vi driver också Nacka kulturcentrum, kommunala musikskolan, kommunala biblioteken samt fritidsgårdarna i Nacka. Vårt mål är att genom mångfald, bred kompetens och samverkan vara det bästa alternativet för människor i alla åldrar och att erbjuda den bästa samhällservicen.

Arbetsplatsen

Socialpsykiatrin i Nacka är det kommunala alternativet utförare av insatser till personer med psykisk funktionsnedsättning. Verksamheten består av två gruppbostäder, två träfflokaler, ett genomgångsboende, ett stödboende samt individuellt boendestöd till ca 120 klienter per månad. Vi har också två medarbetare som arbetar som case manager.

För mer information www.nacka.se/socialpsykiatrin

Publiceringsdatum
2014-11-06

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att genom olika stödinsatser, uppmuntra och stödja klienterna, för att de ska må bra, bli självständiga och på ett bra sätt kunna hantera olika situationer som kan uppstå i vardagen. Arbetet är väldigt varierat då varje klients stödinsatser utformas individuellt efter dess behov. Arbetet som boendestödjare ställer höga krav på omdöme, ansvar, samarbete och självständighet samt god pedagogisk förmåga. Som boendestödjare i Socialpsykiatrin kommer du placeras där verksamheten behöver dig mest.

Kvalifikationer
Du skall ha Omvårdnadsprogrammet med inriktning psykiatri eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig utmärkt i svenska, i både tal och skrift. Du har erfarenhet av liknande arbete. Du bör ha körkort B.

Då arbetet är rörligt och föränderligt är det viktigt att du är flexibel, strukturerad, lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du bör ha god samarbetsförmåga men det är också viktigt att du kan vara självständig i ditt arbete samt har ett professionellt förhållningssätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Utdrag ur Belastningsregistret.
I enlighet med Nacka Socialnämndens beslut krävs ett utdrag ur belastningsregistret (blankett 442.5) i samband med anställning inom Nacka kommun och Sociala Stödresurser www.polisen.se/Service/Registerutdrag/

Anställningsvillkor

Visstidsanställning, minst sex månader

tillträde omgående, efter överenskommelse

Månadslön

Vi tillämpar flexibel arbetstidsmodell, vilket innebär att du har möjlighet att välja sysselsättningsgrad och i viss mån påverka dina arbetstider i befintligt schemasystem.

Mer information och ansökan

Anne Iivonen, Enhetsledare 08-718 85 90 
Amanda Åslin, vid frågor om ansökan 070-431 75 15
Lena Tormund, Fackförbund Kommunal, 08-718 89 46

Vi kommer fortlöpande kalla de kandidater vi vill gå vidare med till intervjuer. Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 2014-11-13 Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Tjänsten kan komma tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
13137 Nacka

Kontorsadress
Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2057771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: