Biträdande HR-chef till Bergs kommun

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1200 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Bergs kommun befinner sig i ett expansivt skede och har det senaste året ökat verksamheten med ca 10 %. HR-avdelningen ansvarar för den övergripande arbetsgivarpolitiken, IT-utveckling, samt utgör ett stöd till den politiska processen i dessa frågor. I detta arbete ingår band annat att utveckla, förbättra, driva och kvalitetssäkra system och rutiner.

HR-avdelningen i Bergs kommun består av tre funktioner: Personalstöd, IT-stöd och bemanningsenheten Resursen. Totalt arbetar 20 anställda vid avdelningen.
Avdelningen leds av HR-chef, med hjälp av biträdande chef, samt IT-chef och bemanningschef.

Publiceringsdatum
2016-07-25

Dina arbetsuppgifter
Som biträdande HR-chef arbetar du i huvudsak gentemot Personalstöd men har också delansvar gentemot IT-stöd och bemanningsenheten, kommunens ledningsgrupp samt den politiska ledningen. Arbetsuppgifterna består, förutom det biträdande chefskapet, av arbetsrättsliga frågor och kollektivavtalshantering, övergripande utvecklingsfrågor, samt arbetsmiljö- och rehabiliteringsåtgärder. Personalplanering och utbildning, utveckling och implementering av befintliga och nya stödsystem ingår också i tjänsten. Du kommer även hantera det vidare arbetet med sjukskrivningstalen i kommunen, rehabilitering och rekrytering.

Ett strategiskt mycket viktigt arbete som pågår är kring begreppet "Attraktiv arbetsgivare", liksom arbetet med uppbyggnad av en Arbetsmiljöenhet.
En viktig uppgift är dessutom att representera arbetsgivaren Bergs kommun i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha tillämplig högskoleutbildning inom PA-området, minst några års erfarenhet från arbetsområdet och gärna chefserfarenhet. Erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande, liksom god datorkunskap och datavana.

För att trivas i rollen som biträdande HR-chef ska du vara flexibel och trivas med att arbeta i högt tempo i en dynamisk miljö. Du är serviceinriktad, tydlig i din kommunikation och duktig på att skapa goda relationer. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du ska dessutom trivas och känna dig trygg i rollen som företrädare för arbetsgivaren Bergs kommun.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och till rätt person erbjuder vi ett spännande och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: Bitr HR-chef 2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bo Lindström, HR-chef (+46) 0687-16100 bosse.lindstrom@berg.se

Företag
Bergs kommun

Adress
Bergs kommun
BOX 73
84040 Svenstavik

Kontorsadress
ÄNGESVÄGEN 2 -4, 84040 Svenstavik

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2965358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: