Bitr transportledare/Saneringshandläggare

Luleå kommun, Tekniska förvaltningen / Lagerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Tekniska förvaltningen i Luleå

Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Vi är 75 000 Luleåbor och växer.

Tekniska förvaltningens avdelning Teknisk service består av tre sektioner: Bygg & Drift, Förråd/Transport/Verkstad samt Lokalvård. Biträdande transportledare/Saneringssamordnare tillhör sektionen Förråd/Transport/Verkstad, tjänsten är placerad på Logementet vid Transportcentralen som förutom Biträdande transportledare/Saneringshandläggare består av en transportledare och 10 fordonsförare. Vi arbetar i enlighet med Luleå kommuns värdegrund, "Engagemang - Ansvar - Kompetens".

Publiceringsdatum
2014-03-07

Arbetsuppgifter
I rollen som Biträdande transportledare/Saneringshandläggare bistår du transportledaren på Transportcentralen som tillhandahåller transport- och entreprenadtjänster till kommunens förvaltningar.

I rollen som biträdande transportledare kommer du i första hand att arbeta med administrativa uppgifter, fakturahantering mm, men du kommer även verka som transportledare vid ordinarie transportledares frånvaro. Du kommer då att ta emot våra kunders transportbeställningar samt styra och planera våra egna resurser och personal samt beställa entreprenadtransporttjänster från externa aktörer.

Du blir även verksamhetsansvarig för klottersanering, handläggning och försvårande av klotter inom tekniska förvaltningens ansvarsområden. Eftersom verksamheten är ny kommer du att få vara med och bygga upp verksamheten från grunden.

Befattningen innebär ansvar för förebyggande arbete för att minska klotter, inventering och hantering/beställning av sanering av nedklottrade kommunala anläggningar, uppföljning samt externa kontakter angående klotter med andra intressenter.

Arbetet innebär många kontakter, både interna och externa, och bedrivs inom verksamheter som är i stor utveckling. Vi söker dig som tycker om att arbeta i en aktiv och omväxlande miljö och som bemöter människor på ett professionellt och förtroendeingivande sätt. Du trivs med att arbeta självständigt med eget ansvar men också i nära kontakt och samarbete med andra.

Kvalifikationer
Vi tror att du har erfarenhet av transportledning, arbetsledning eller annat liknande arbete. Du har ett strukturerat arbetsätt och är duktig på att arbeta effektivt och har kundfokus.

Transportledarutbildning eller arbetslivserfarenhet inom transportledaryrket. Eget på väg eller liknande utbildningar är meriterande.

Som klottersaneringssamordnare bör du ha kunskap/kännedom inom material och arbetsmetoder inom klottersanering. God vana vid administrativt arbete och datakunskap är nödvändigt.

Det är viktigt att du är en öppen, serviceinriktad, flexibel och ordningssam person. Du måste ha stor social kompetens för att fungera i gruppen och mot våra kunder, medborgare och andra intressenter. Du ska "gilla" kontakter med andra människor och vara serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav
C-körkort och Yrkesbevis för hjullastare är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-24
Du söker jobb hos oss via vår samarbetspartner Klicka på denna länk för att göra din ansökan där du fyller i ett ansökningsformulär. För att öka dina chanser bör du svara så noggrant som möjligt på enkätfrågorna.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.
Våra verksamheter präglas av en gemensam värdegrund;
Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens.
Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till offentligajobb.se. 0771-704 704
Ange följande referens när du ansöker: A381755
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Luthström, Avdelningschef Teknisk service 0920-45 31 82
Niclas Lundström, sektionschef 0920-45 61 61

Facklig kontakt
Ritva Mäkiniemi, Vision 0920-45 37 48
Niklas Öhman Ledarna, Ledarna 0920-45 45 86

Företag
Luleå kommun, Tekniska förvaltningen

Adress
Luleå kommun, Tekniska förvaltningen
97185 Luleå

Jobbnummer
1801429

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Tekniska förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Tekniska förvaltningen: