Biståndshandläggare till Partille kommun

Partille kommun, Bistånd och hälsa / Administratörsjobb / Partille
2018-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Partille kommun" (publicerad 2018-12-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Bistånd och hälsa i Partille

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel.

Biståndsenheten består av 27 handläggare, tre förste biståndshandläggare, en enhetschef samt en administratör som avlastar i de administrativa uppgifterna för handläggarna. Vi arbetar mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL.

Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, äldreomsorg och funktionshinder.


Publiceringsdatum
2018-11-16

Arbetsuppgifter
Vi vill nu utöka från fyra till fem handläggare i vårt planeringsteam och söker dig som vill arbeta i team för att brukarna ska kunna lämna sjukhuset när de är utskrivningsklara samt följa upp de brukare som efter sjukhusvistelse får beslut om korttidsplats.

Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter.

Som medarbetare hos oss får du en coachande arbetsledning och metodstöd, extern processhandledning samt utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. På enheten ger vi varandra stöd i olika ärenden och utvecklar verksamheten tillsammans utifrån förbättringsfilosofin Lean. Vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö. Sedan tre år skriver vi alla våra utredningar efter Socialstyrelsens IBIC modell och har ett datasystem som är anpassat för det.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området samt gärna aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL. Det är önskvärt om du har erfarenhet av IBIC.

Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du är bekväm i myndighetsrollen och har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Det är viktigt att du arbetar självständigt med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Körkort är ett krav.

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A756732 - - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Midsäter 031-792 12 03
Helen Ström 031-792 11 08

Företag
Partille kommun, Bistånd och hälsa

Adress
Partille kommun, Bistånd och hälsa
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 82 43339 Partille

Jobbnummer
4461553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Bistånd och hälsa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Bistånd och hälsa: