Biståndshandläggare till nya enheten för äldre

Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Äldre och funktionsnedsatta, Enhete / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Äldre och funktionsnedsatta, Enhete i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Älvsjö är en växande stadsdel och nya bostadsområden är planerade.

Stadsdelsförvaltning har sitt

huvudkontor centralt placerad vid pendeltågsstationen och ett nytt affärscentrum. Du tar dig lätt till oss

på 10 minuter från Centralen eller med buss. I stadsdelen bor ca 29 000 personer.

Arbetsplatsbeskrivning
En av våra kollegor går vidare mot nya utamningar och därför söker vi en ny kollega. Vi ser också behov av att utöka vårt team med en person och undrar därför om just du vill anta utmaningen och bli en del av vårt trevliga biståndshandläggarteam? Vi erbjuder dig en arbetsplats med god sammanhållning och en vilja att alltid bli bättre. Vi har nyligen gått in i en spännande organisation med mottagningsteam och hemteam. Vi har en nära och tillgänglig ledning. Du får en introduktionsplan och en mentor som nyanställd. Du går bredvid din mentor under introduktionen och mentorn följer dig under dina första 6 månader som anställd.

Publiceringsdatum
2018-07-26

Dina arbetsuppgifter
Enheten för äldre handlägger ca 650 personer över 65 år som har behov av kommunal vård och omsorg. Äldre är en spännande målgrupp som ger ett brett perspektiv på social arbete, då vi möter alla som har fyllt 65 år med behov av omsorg, oavsett tidigare livserfarenheter. Enheten för äldre är organiserad i förvaltningens nya avdelning för socialtjänst. Alla socialtjänstens enheter har ett bra samarbete och vi har nära till varandra då vi sitter gemensamt i förvaltningshuset.

Enheten för äldre utgör äldreomsorgens beställarenhet och vårt uppdrag är, att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen.

Som biståndshandläggare hos oss ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen som stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du har många samverkanspartners, bland annat anhörigkonsulent, hälso- och sjukvården och utförare av vård- och omsorg.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi finner likvärdig för tjänsten. Vi vill att du är nyfiken och redo att anta nya utmaningar. Du trivs i rollen som myndighetsutövare och komplexiteten som den för med sig. Du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller uppsatta tidsramar. Du är trygg, har en god samarbetsförmåga och gillar att arbeta både i team och självständigt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I rollen som biståndshandläggare krävs det att du tycker om att dokumentera. Även muntlig kommunikation är viktig, därför är det av vikt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har kunskap om Stockholms stads sociala system, Paraplyet. Vi ser helst att du har några års arbetslivserfarenhet av biståndsbedömning eller myndighetsutövning inom socialtjänstens andra områden samt kunskap i gällande lagstiftning.


Övrig information
Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar, tillgängliga chefer och en god sammanhållning i teamet. Som anställd får du juridisk och social handledning.

Under dina första 6 månader har du en introduktionsplan. Under den tiden har du en mentor som du kan vända dig till.

Du erbjuds friskvård på arbetstid och vi har ett eget gym i förvaltningshuset. Vi tillämpar flex- och sommartid.

Låter detta intressant, skicka din ansökan snarast då intervjuer hålls löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskomelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-09
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4981
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Lang 08-508 215 21

Företag
Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Äldre och funktionsnedsatta, Enhete

Adress
Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Äldre och funktionsnedsatta, Enhete
Älvsjö Stationsgata 21
12521 Älvsjö

Kontorsadress
Älvsjö Stationsgata 21

Jobbnummer
4263365

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Äldre och funktionsnedsatta, Enhete

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Äldre och funktionsnedsatta, Enhete: