Biståndshandläggare inom SOL

Borgholms kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Borgholm
2022-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare inom SOL" (publicerad 2023-05-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borgholm, Mönsterås, Kalmar, Mörbylånga, Oskarshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borgholms kommun, Socialförvaltningen i Borgholm

Kan du tänka dig att arbeta i Borgholm mitt på solens och vindarnas ö Öland? En av våra medarbetare har valt att gå vidare till annat arbete därför söker vi nu en ny kollega till vårt positiva gäng.
Vi arbetar utvecklande med engagemang och kvalité för att kunna leverera så bra service som möjligt. Välkommen till ett utmanande och givande jobb där du tillsammans med oss får vara med att göra skillnad.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
• äldreomsorg
• kommunens hälso- och sjukvård
• individ- och familjeomsorg
• omsorg om funktionsnedsatta
• administrativ enhet

Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor.
Vill du bli en av oss? Ansök redan i dag då vi intervjuar löpande!

Publiceringsdatum
2022-11-22

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att ta emot ansökningar från den enskilde, utreda behov av insatser och fatta beslut, beställa och följa upp befintliga insatser samt dokumentera och vägleda personer utifrån deras behov. I arbetet utgår du från aktuell lagstiftning och kommunens vägledande dokument. Arbetet innebär mycket kontakt med de enskilda personerna, anhöriga/företrädare, samarbete med kollegor samt andra aktörer inom verksamhetsområdet. I tjänsten ingår även att genomföra vårdplaneringar inför hemgång från sjukhusvistelse.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
Tidigare erfarenhet som handläggare, erfarenhet i Lifecare samt kunskaper i IBIC är meriterande.

Du har ett positivt synsätt och som har förmåga att se möjligheter.
Du har lätt för att samarbeta med andra och kan hantera olika sorters möten med människor.
Du har vana att informera både enskilda personer och grupper.
Du är tydlig i din kommunikation såväl skriftligt som muntligt.

För arbetet krävs god datorvana och innehavande av körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Provanställning kan tillämpas.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi tillämpar löpande rekrytering, så välkommen med din ansökan redan idag. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tiiträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borgholms kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1178604".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borgholms kommun (org.nr 212000-0795)

Arbetsplats
Borgholms kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Chef Myndighetsavdelningen
Louise Jönnson
Louise.jonsson@borgholm.se
0485-88196

Jobbnummer
7195222

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borgholms kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borgholms kommun, Socialförvaltningen: