Biståndshandläggare inom LSS

Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vuxenförvaltningen har under vuxennämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Verksamheten omfattar ca 2600 medarbetare. Vår organisation är indelad i en uppdrags- respektive utförardel samt fyra stabsenheter; nämnd- och ledningskansli, ekonomi och IT, personal och strategi och planering.

Biståndskontorets huvuduppgift är att "utifrån befolkningens behov, gällande lagstiftning, kommunfullmäktiges och vuxennämndens mål och prioriteringar samt utifrån givna resursramar säkerställa att vård och sociala tjänster av god kvalitet tillhandahålls till äldre och personer med funktionshinder".

Biståndskontoret ansvarar för handläggning av ärenden som avser bistånd enligt SoL, LSS samt bostadsanpassning och är uppdelad i de tre enheterna: äldreomsorg (ÄO), område funktionsnedsättning (OF) samt kansli.

Till biståndskontoret område funktionsnedsättning (OF) söker vi nu i första hand en erfaren LSS-handläggare 100%, tillsvidare.

Om erforderliga beslut tas söker vi även två vikariat, varav ett inriktning område äldreomsorg och ett inriktning område funktionsnedsättning.

Publiceringsdatum
2014-12-02

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda, bedöma och besluta i ärenden enligt SoL och LSS. Dokumenterar gör du i systemet VIVA och lämnar beställningar till verkställighet. Arbetet innefattar samverkan med interna utförare så som arbetsterapeuter, sjukgymnaster och hemtjänstpersonal men du samråder och samordnar även med myndigheter och andra berörda så som kommunala förvaltningar, landstinget och Försäkringskassan. Arbetet medför också ett ansvar för att hela verksamheten fungerar och du hjälper till där det behövs inom biståndskontoret. Från och med våren 2015 kommer vi att implementera bedömningsinstrumentet ICF på kontoret.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller inom social omsorg, beteendevetenskap med social omsorgs-inriktning eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha lång dokumenterad erfarenhet av LSS-handläggning i närtid. Har du även dokumenterad kunskap eller erfarenhet av ICF ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har dokumentationserfarenhet i VIVA samt erfarenhet av myndighetsutövning. Då arbetet innefattar mycket dokumentation vill vi att du har god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift samt har goda datakunskaper. Du som söker tjänsten ska ha tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning.

Flerspråkighet exempelvis i finska är meriterande.

Tjänsten kräver B-körkort då det förekommer resor i arbetet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen krävs det att du är en flexibel person som lätt kan anpassa sig till ändrade omständigheter men som samtidigt har förmågan att planera och följa regler och ramar i arbetet. Du är lyhörd och har lätt för att skapa goda kontakter med andra. Du är en stark person som inte låter sig nedslås av kritik eller nederlag. Du är lugn även i stressade situationer och har förmågan att hålla många bollar i luften samtidigt.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidare/vikariat Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-28
Ange följande referens när du ansöker: 1403:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Kroné Karlsson, Rekryteringskonsult 016-710 27 52

Företag
Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2087002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen: