Biståndshandläggare

Hammarö kommun, Verksamhetschef ÄO/HSV / Administratörsjobb / Hammarö
2014-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2015-06-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Hammarö, Karlstad, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hammarö kommun, Verksamhetschef ÄO/HSV i Hammarö

Hammarö - Skärgårdskommun i Värmland
Hammarö kommun består av en ö som ligger i Vänern, bara några kilometer från Karlstads centrum. Kommunen har drygt 15 000 invånare. Huvudorten är Skoghall.

Hammarö är skärgårdskommunen med framåtanda. Vi är en grön ö med
livskvalitet och omtanke. Här finns närhet och utrymme med generationer
som bor och möts i trygghet. Hammarö var nominerad som 2013 års Kvalitetskommun
och är en av Sveriges bästa skolkommuner.

Socialförvaltningen ansvarar bland annat för äldre- och handikappomsorg, hälso- och sjukvård, psykiatri samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har cirka 430 medarbetare och omsätter cirka 250 miljoner kronor. Förvaltningen är uppdelad i två verksamhetsområden, IFO/LSS samt äldreomsorg. Inom förvaltningen finns en samordnande stab.

Stöd, trygghet, kvalitet och brukarperspektiv är några av nyckelorden i vår breda verksamhet. Här finns resurser för att stödja den enskilde att med egen kraft skapa ett bra liv. Vår verksamhet styrs bland annat av
Socialtjänstlagen (SoL) samt Hälso- och Sjukvårdslagen (HSL). Vi gör skillnad varje dag för Hammaröborna.

Publiceringsdatum
2014-12-23

Arbetsuppgifter
Myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Som biståndsbedömare ska du utreda och fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning samt göra uppföljning av fattade beslut. Arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners både externt och internt.

Enheten för biståndsbedömning arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och känna engagemang i förändringsarbetet.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller social omsorgsexamen.
Det krävs goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet och erfarenhet av utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser inom SoL.

Du har god kommunikativ förmåga och ett professionellt förhållningssätt. Arbetet kräver att du har god datorvana, kan arbeta självständigt och strukturerat samt har lätt för att samarbeta. Du ska ha personligt engagemang samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har B-körkort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 2014201SO
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Lückner, Verksamhetschef 054-515421 annika.luckner@hammaro.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel. 054-51 50 00

Företag
Hammarö kommun, Verksamhetschef ÄO/HSV

Adress
Hammarö kommun, Verksamhetschef ÄO/HSV
Box 26
66321 Skoghall

Kontorsadress
Mörmovägen 5 Skoghall

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2112023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hammarö kommun, Verksamhetschef ÄO/HSV

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hammarö kommun, Verksamhetschef ÄO/HSV: