Biståndshandläggare

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.







Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar utredning och insatser för äldre och funktionsnedsatta, stöd till barn och unga och dess familj, familjerätt, stöd till vuxna med beroendeproblematik, ekonomiskt bistånd samt budget- och skuldrådgivning.

Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och arbetar med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i arbetsuppgifter.

Intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden gått ut.



Publiceringsdatum
2021-07-20

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. En fördel är om du tidigare arbetat med biståndshandläggning enligt SoL (Socialtjänstlagen) och har goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, kunna planera och samverka med andra aktörer samt att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder verksamhetssystemet Treserva och håller på att implementera IBIC (Individens behov i centrum).
Tjänsten innebär handläggning enligt SoL ooch tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut fattas.

Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse för helheten, då är detta tjänsten för dig!

Kvalifikationer
Krav:

Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning enligt SoL
Goda kunskaper inom relevant lagstiftning
Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra

Körkortskrav
Önskvärt:

Meriterande är att du har erfarenhet av IT-stödet Treserva samt erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)

Dina personliga egenskaper
Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella samt förhålla dig situationsanpassat.
Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem konstruktivt. Du vill arbeta för en god arbetsmiljö och utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners samt har ett intresse av att själv utvecklas.

Vi erbjuder
• ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• flextid
• friskvård på arbetstid
• regelbunden handledning
• delaktighet i utvecklingen av verksamheten
• kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Erika Liljendahl , Tf enhetschef biståndsenheten, 0680-17645

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision , 0680-16306

Anna Andersson , Ombud SSR, 0680-16254

Emma Linder, Avdelningschef IFO/Bistånd, 0680 176 49

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4410163797".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Jobbnummer
5869280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: