Biståndshandläggare

Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre / Administratörsjobb / Lerum
2018-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2020-10-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre i Lerum

I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt.

Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det dagliga arbetet finns en metodhandledare som dagligt stöd.

Våra lokaler finns i Lerums centrum, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.




Publiceringsdatum
2018-03-13

Arbetsuppgifter
Vi söker en vikarierande biståndshandläggare, för äldre över 65 år. Som biståndshandläggare är arbetsuppgifterna att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd.


Kvalifikationer
Vi vill att du har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och kunskap att driva det egna arbetet framåt.

Du har ett stort intresse för ny teknik och tillgänglighet för alla. Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet inom myndighetsutövning och kunskaper i datorsystemen Treserva och SAMSA är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.


ÖVRIGT
Tillträde enligt överenskommelse.

Lerums kommuns vision - att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2018-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-08
Ange följande referens när du ansöker: A763494
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Karlsson elisabeth.karlsson2@lerum.se 0302-52 20 99
Sara Hassani Westerberg sara.hassaniwesterberg@lerum.se 0302-52 23 82

Företag
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre

Adress
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
4018941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre: