Biståndshandläggare

Åmåls kommun / Administratörsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Vård- och omsorgsförvaltningen söker

Biståndshandläggare
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 800 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 %. Tjänsten kan komma inledas med en provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placering
Biståndshandläggaren är för närvarande placerad vid biståndsenheten inom vård- och omsorgsförvaltningen. Närmaste chef är biståndschefen.

Arbetsuppgifter
Arbetet omfattar ansvar för handläggning och uppföljning av insatser för enskilda enligt Socialtjänstlagen. All dokumentation sker i Procapita. Ansvaret innefattar även vårdplaneringar och kontakter med sjukhus. Du kommer arbeta med individen och dess behov i centrum (IBIC). Du kommer ha en betydelsefull roll med syfte att genom dialog hitta den bästa lösningen för den enskilde.

För dig som är nyutbildad eller har en kortare erfarenhet efter utbildningen kan vi erbjuda ett individanpassat mentorskap som utvecklar dig i din profession. Hos oss får du möjlighet till nära arbetsledning och handledning. Vi har en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen enligt tidigare studieordning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande. B-körkort är ett krav.

Meriterande
Tidigare erfarenhet från biståndshandläggning och erfarenhet/kunskap om Procapitasystemet och IBIC.

Publiceringsdatum
2018-02-15

Dina personliga egenskaper
Du som söker ska ha ett personligt engagemang, god samarbetsförmåga samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker en Biståndshandläggare som vill vara med och skapa en hållbar framtid för alla kommunens medborgare. Som anställd får du möjlighet att växa och utvecklas samtidigt som du får ett meningsfullt, intressant och utmanande arbete.

Information lämnas av
Biträdande förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg tel. 0532-171 30
Samordnare Ulrika Sundfält tel. 0532-171 78
Vision Paula Törnqvist tel 0532-770 78
SSR Irene Karlsson tel 0532-171 37

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 11 mars 2018. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se eller genom "Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.

Vänta inte med att skicka din ansökan då intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-11
Ange följande referens när du ansöker: VON 2018/48
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg 0532-171 30

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Kungsgatan 26

Jobbnummer
3967326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: