Biståndshandläggare

Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen / Administratörsjobb / Haninge
2017-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2019-03-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen i Haninge

Haninge är inte bara skärgård. Här - 20 minuter från huvudstaden - växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark med dynamiskt företagande. Vi arbetar inte i eget intresse eller för att gå med vinst - vi arbetar för människan. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.

Vill du arbeta i en verksamhet som bygger på både tradition och nytänkande och i en omsorg som präglas av omtanke, ödmjukhet och engagemang- välkommen att söka jobb hos oss.

Vi är en organisation med en lång historia och tradition, samtidigt ser vi hela tiden framåt. Nytänkande och utveckling är viktigt för oss och det präglar vår syn på ledarskap och medarbetarskap. Haninge kommun har en erkänt mycket bra äldreomsorg och med tydligt medborgarfokus. Den lokala värdegrunden för omsorgen om äldre i Haninge ger stöd och vägledning för kommunens medarbetare i deras arbete. Värdegrunden tydliggör att det är den äldre personen och dennes närstående som är fokus för detta arbete och syftar till att ge äldre personer möjlighet att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande.



Beskrivning av verksamheten
Beställarenheten i Haninge kommun består av 17 biståndshandläggare och 1 enhetschef.

Biståndshandläggarna är uppdelade i 3 team där var och en har sitt eget område, vårdplaneringar fördelas jämnt i teamet. På beställarenheten arbetar en biståndshandläggare som äldrevägledare, som några dagar i veckan är på Handengeriatriken för att möta äldre under sjukhusvistelsen. Äldreförvaltningen i Haninge kommun har tillgång till ett Trygg Hem team för att säkra upp i hemmet för den äldre efter sjukhusvistelse eller korttidsboende. Vi har ett nära samarbete med handläggnings- och administrationsenheten på äldreförvaltningen, där det bland annat finns specialkompetens inom hot och våld. Enheten samarbetar med socialförvaltningen när det gäller äldre med missbruksproblematik.



Din kompetens
Krav: Du har högskoleutbildning, t ex socionomexamen eller annan likvärdig utbildning på högskolenivå. Du har en god administrativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av handläggning inom funktionshinder och äldreområdet är meriterande.

Vi ser gärna att du arbetar självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt fatta beslut. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus.



Vi erbjuder dig:

En kreativ miljö med många glada skratt

Ett spännande och utvecklande arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater

En förändringsbenägen och expansiv verksamhet

Ett långt framskridet utvecklingsarbete med värdegrund och värdighetsgaranti

Ett utvecklande och meningsfullt arbete i ett kompetent team

En arbetsplats där nästan alla biståndshandläggare har egna rum

Möjlighet att låna cykel och bil i tjänsten



Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet.



Vi erbjuder ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, friskvårdscheckar, årsarbetstid, lediga klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 januari 2018 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-10-18

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/423
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Veronica Hämmerli, Enhetschef 08-606 70 00

Företag
Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen

Adress
Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen
Rudsjöterassen 2
13640 Handen

Kontorsadress
Rudsjöterassen 2

Jobbnummer
3754918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen: