Biståndshandläggare

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
2017-07-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2020-10-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Välkommen att arbeta som biståndshandläggare i ett glatt gäng med högt i tak! Vi har kontinuerlig juridisk handledning och grupphandledning för reflektion i arbetet. Som anställd hos oss får du friskvårdsförmåner såsom friskvårdsaktiviteter, träning och massage till reducerat pris. Vi har årsarbetstidsavtal med flextid. Genom personalföreningen Pulsen får du tillgång till en massa spännande aktiviteter!

Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning, samt boendesamordning. Kontoret är beläget på Hamngatan 12 nära natur och vackra Storsjön.

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre!
Som medarbetare i Sandvikens Kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt satt trivas.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden som innehåller både äldre- och funktionshindersomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.


Publiceringsdatum
2017-07-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med myndighetsutövning och ansvara för att utreda, bedöma och fatta beslut i ärenden inom ramen för Socialtjänstlagen (SoL). Arbetsuppgifterna innebär bland annat att ta emot nyansökningar, genomföra hembesök/vårdplaneringar samt följa upp befintliga insatser. Vi använder verksamhetssystemet Procapita och tillämpar Individens Behov I Centrum (IBIC) som systematiskt arbetssätt när det gäller att beskriva omsorgstagares behov.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, t.ex. socionom, sociala omsorgsprogrammet, eller likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete med utrednings- och/eller myndighetsutövande arbete. Erfarenhet av arbete i Procapita är det meriterande.

Du ska ha god datorvana. Du behärskar det svenska språket såväl i tal som i skrift, samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete.

Som person är du strukturerad, analytisk, ser vikten av ett gott bemötande, har god samarbetsförmåga och är flexibel. Du kan arbeta självständigt och har förmåga att prioritera i arbetsuppgifterna. Du har kunskapen att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar.

Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m.

Körkort B, ej enbart automat, är ett krav.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan idag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetsstället omfattas av avtal om årsarbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-08-14 Eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: 82-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kicki Bro christina.bro@sandviken.se 026-24 15 93

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
3613992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: