Biståndhandläggare i Hemgångsstödsteamet samt myndighetsenheten

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är från och med september funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Vill du vara med och utveckla en spännande ny verksamhet i form av hemgångsstödsteam? Välkommen med din ansökan!

Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett omfattande innovativt förändringsarbete.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla ett hemgångsstödsteam i Kristianstad kommun. Teamet kommer att bestå av biståndshandläggare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, omvårdnadspersonal samt specialistundersköterskor. Teamet kommer initialt att bestå av ca 20 medarbetare.

Med anledning av uppstart av denna nya verksamhetsform kommer vi dessutom vara i behov av att anställa biståndshandläggare även på myndighetsenheten.

Publiceringsdatum
2017-10-23

Dina arbetsuppgifter
Vi söker biståndshandläggare till en nystartad verksamhet, hemgångsstödsteamet! Teamet kommer att ansvara för hela kundprocessen från vårdplanering till att hemgångsstödstiden är slut efter cirka tre veckor. Syftet är att kunder med behov av fortsatt vård- och omsorg ska kunna återgå hem efter sjukhusvistelse. Återhämtning, träning och rehabilitering kommer att ske i hemmiljön. Teamet kommer att ha ett nära samarbete med Region Skåne.

Biståndshandläggaren har ansvar för all handläggning, uppföljning och utvärdering av insatser enligt SoL och/eller LSS inom omsorgsförvaltningen. Biståndshandläggaren är underställd enhetschefen och arbetar med flera team. Som biståndshandläggare förväntas du bidra till att verksamheten håller en hög kvalitet med nöjda kunder. Även ha förmåga att bidra till ett gott arbetsklimat och teamkänsla utifrån ledorden: trygghet, självständighet och delaktighet.

Kvalifikationer
Du har examen från socionomprogrammet/sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare har du erfarenhet av myndighetsutövning, goda kunskaper i för området gällande lagstiftning samt god kännedom om regional och kommunal hälso- och sjukvård. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av multiprofessionellt teamarbete. God kännedom om framtidsperspektiv och utveckling inom vård och omsorgsområdet samt erfarenhet av handläggning enligt SoL och/eller LSS är meriterande.
Du har god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet i verksamhetssystemen Mina planer, Procapita och LifeCares handläggarportal. Kommunikation och dokumentation är en central del i arbetet varför det krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Arbetet kräver B-körkort.

Du är en prestigelös och utvecklingsinriktad person som kan prioritera, planera och samtidigt ha förmågan att snabbt kunna ställa om efter verksamhetens behov för dagen. Din förmåga att kunna samarbeta med olika professioner och din förmåga till helhetssyn kommer väl till pass i arbetet. Vidare har du förmåga att arbeta i processer och bygga nya arbetssätt för att skapa teamkänsla. Ett medarbetarskap präglat av engagemang.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder 7 tillsvidareanställningar, heltid med placering på Östra kommunhuset i Kristianstad. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 2017-11-12.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ola Nordin, enhetschef Hemgångsstödsteamet, 0733-13 52 46 eller Gertrud Eklund, enhetschef myndighetsenheten, 044-13 67 84.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/890
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gertrud Eklund, enhetschef 044-13 67 84
Ola Nordin, enhetschef Hemgångsstödsteamet 0733-13 52 46

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3761720

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: