Billing Incident Manager

TeliaSonera Enterprise, SE / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Stockholm, Jönköping, Kalmar, Sundsvall, Göteborg eller i hela Sverige

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se

Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Billing Incident  Manager

Vill du vara med skapa och utveckla en lysande kundingång till TeliaSonera svenska fakturaenheten?
Vårt uppdrag är leverera fakturor och supportorera både externa kunder och interna kunder avseende fakturaärenden.

Vi söker nu en person som har förmåga att säkerställa att komplexa fakturaärenden och eskaleringar löses, samt kan analysera orsak och identifiera det bakomliggande problemet.
Du kommer driva och medverka i projekt, samt säkra och förbättra processerna med hjälp av KPI och rutinuppföljning.

Dina arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter innefattar att garantera att våra kundärende löses och säkerställa att inte samma problem återupprepas. Det innebär att du måste ha förmåga att ta kontakter brett över organisationen och kunna sätta dig in i verksamheteter utanför Billing-enheten som påverkar kvalitén på fakturan. Du är en nyckelperson för att  koordinera och driva fakturarelaterade förändringar och lösningar i organisationen  

 Det innebär att du:

• ansvarar för att säkra att eskalerade kundärenden avseende fakturering löses
• koordinerar och följer upp att faktureringsärenden som berör flera enheter inom företaget så att ärendet kan lösas
• är drivande när det gäller att identifiera grundorsaken till faktureringsproblem.
• säkerställer att en åtgärdsplan tas fram för att eliminera de identifierade faktureringsproblem i framtiden.
• kravställer och är aktivt delaktig i förbättringsarbetet av våra processer som påverkar vår fakturering
• arbetar med att ta fram, utveckla och informera om våra rutiner, processer och metoder när det gäller eskalering av faktureringsärenden. 
• har ansvaret att ta fram tydliga kontaktvägar och gränsnitt för vår interna och externa kunder.                 

Vad vi erbjuder
Enheten Enterprise Billing befinner sig i en spännande fas där du kommer spela en viktig roll i vårt förändringsarbete med att säkra och utveckla vår  kundingång med fokus på komplexa ärenden. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete där du får ta ansvar för att driva och medverka i projekt samt arbeta brett både när det gäller produkt och organisation. Vill du vara med på vår resa finns det goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.

 Dina kvalifikationer

• Relevant universitet-/högskoleutbildningen
• Flytande engelska i tal och skrift 
• Stor kunskap av att driva och medverka i projekt
• Erfarenhet av LEAN och förbättringsarbete

 Meriterande om du har:

• Tidigare erfarenhet av telecombranschen
• Arbetat med kundprojekt.
• Stor förståelse för komplexa organisationer i dynamiska miljöer

Vem är du?
Du har en gedigen bakgrund som senior projektledare gärna från linjeverksamhet, du är resultatorienterad och har god förmåga att prioritera.

Det är viktigt att du har lätt för samarbete och att integrera med personer från olika delar av organisationer. Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika delar av verksamheten, förstå våra kunder och deras behov.  Det är viktigt att du effektivt kan undersöka olika kundärende och är både analytisk och strukturerad för att kunna arbeta proaktivt med att ständigt förbättra vårt arbetssätt. Som person är du drivande och har förmåga att ta egna intiativ. Vi sätter stor tilltro till engagerade medarbetare och till förmågan att kunna ta ett helhetsansvar för att nå de mest effektiva lösningarna.

Du lever efter våra värderingar Dare, Care och Simplify.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Ljungstrand, 070 565 67 30 

Placeringsort: Farsta, Mårbackagatan (Under 2016 kommer TeliaSonera flytta till Arenastaden i Solna)

Sista dag att ansöka är senast den 15 januari 2015.

 Förväntad start: löpandes

Publiceringsdatum
2014-12-11

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Ljungstrand +46 70 5656730

Företag
TeliaSonera Enterprise, SE

Adress
TeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta

Kontorsadress
Mårbackagatan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2098265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Enterprise, SE

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE: