Biljett- och systemansvarig

Kungliga Operan AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

Vi inrättar en ny tjänst och söker en person som ska ansvara för och utveckla Kungliga Operans försäljningssystem till att bli Sveriges bästa kundupplevelse inom scenkonsten. Försäljningsavdelningen ligger inom kommunikationsavdelningen där vi arbetar med extern och intern kommunikation, försäljning, PR, press och sponsring. Vi är ett team på 17 medarbetare som eftersträvar att arbeta innovativt med hjälp av den senaste tekniken och med stöd av varandras olika kompetenser och färdigheter.

VI ERBJUDER DIG
Tjänsten är nyinrättad och är en del i ett större förändringsarbete inom avdelningen mot ett kundcentrerat insiktsbaserat arbetssätt. Med hjälp av den digitala utvecklingen vill vi hitta nya sätt att nå ut till, attrahera, bemöta och sälja till våra kunder. Som ansvarig för vårt biljettsystem sitter du i hjärtat av vår verksamhet och är central både för kunden och för våra medarbetare. Biljettadministration, prissättning, målgruppssegmentering, kundvård och kundutveckling och försäljning är exempel på dina arbetsuppgifter där du tar helt eller delvis ansvar. Det här är en ny roll som du utformar tillsammans med din chef och andra delar av organisationen.

DINA FRÄMSTA ARBETSUPPGIFTER
I rollen ingår bl.a att:
• Planera och driva rollen som biljett- och systemansvarig.
• Planera och administrera biljettsläpp till Operans samtliga evenemang
• Vara ansvarig för att administrera och utveckla biljettsystemet med förbättringar för bästa möjliga köpupplevelse för kunden.
• Delta i och föreslå kundvårdande åtgärder för att öka försäljningen.
• Bemöta kunder och ge bästa möjliga service.
• Utvärdera och föreslå förbättringsåtgärder i försäljningen och i systemet.
• Delta i och föreslå prissättning till olika målgrupper.
• Vara kommunikationsavdelningens representant i olika IT- projekt och IT-system.
• Vara kontaktperson till systemleverantör.
• Skriva och kravställa specifikation till systemleverantör.

ANSTÄLLNINGEN
Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Kvälls- och helgarbete kan förekomma och detsamma gäller arbete under sommaren. Tjänsten rapporterar till Försäljningschefen.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Louise Stehn (Försäljningschef) 08-791 44 53, och upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av Andreas Ahl (HR-specialist) 08-791 43 45. Facklig representant är Sara Fällström, Teaterförbundet, tel. 08- 791 44 15.

Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb. Bifoga ditt CV där du beskriver din bakgrund och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten.

Sista ansökningsdag är 2017-09-03.

Operan vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi söker dig med högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning, YH/KY-utbildning med inriktning mot IT/Teknik. Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat som produktägare inom konsumentnära e-handel inom snabbrörliga konsumentvaror eller besöksindustrin. Du har stort intresse för ny teknologi och vilka möjligheter dessa ger för att driva och öka försäljning. Erfarenhet av projektledning är ett krav.

Vi förväntar oss att du som person är administrativt kunnig med ordning och reda och mycket intresserad av försäljning och att bygga kundrelationer. Du ska känna dig trygg och ha arbetat med olika IT-system och det ska vara enkelt för dig att ställa krav och frågeställningar till systemleverantörerna. Du ska ha god vana av konsumentnära e-handel och kundvård. Du är en nyfiken och driven person med god förmåga att samarbeta och bemöta människor.

För att lyckas i tjänsten är du också en affärsinriktad och relationsskapande person som tilltalas av att arbeta resultatinriktat. Vidare är du van att ta egna initiativ och kan arbeta både självständigt och i team. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Eftersom vi är en internationell arbetsplats förväntas du behärska engelska i tal och skrift och gärna ytterligare språk.

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna, i och utanför Opera-huset.

Publiceringsdatum
2017-08-11

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungliga Operan AB

Adress
Kungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM

Kontorsadress
Jakobs Torg 4

Jobbnummer
3639077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Operan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: