Biladministratör till Liljeholmen

Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-04-04

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu efter en noggrann och ansvarstagande biladministratör för ett uppdrag i kommunal verksamhet. Kunden är belägen i Liljeholmen med närhet till goda kommunikationer.

Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt och fram till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning för rätt person.

Tjänsten är 100% där biladministrationen är periodvis heltid men också ibland 50%. Resterande tid används för administrativt stöd till avdelningen samt till allmänna kontorsgöromål.

Nedan följer exempel på arbetsuppgifter:

• Stöd för kundens anställda som nyttjar företagsbilar och bilpool. Svara på flera frågor om stort och smått varje dag.
• Ansvar för att saker fungerar. Laddstolpar i garaget, laddkablar, garageportar, garagenycklar, elektroniska körjournaler, bränslekort etc.
• Kontakten med de bolag/leverantörer som är inblandade.
• Utfärda bilpoolskort och sköter en lättare administration i system med att godkänna förare, plocka bort förare och håller kontakten med leverantörer om något krånglar.
• Bevakar och får larm från körjournalerna om något inte stämmer och ser till att det blir åtgärdat.
• Fakturahantering. Alla bilrelaterade fakturor går via administratören.
• Uppföljning och statistik. Genomgång av statistik med respektive områdeschef.
• Bevaka ny upphandling av bilpoolsleverantör i Staden.
• Bevaka att Stadens och bolagets miljöpolicy stämmer överens i alla bilfrågor.

Profil
För att passa in i rollen behöver du vara en noggrann administratör med intresse för bilfrågor och självklart ha körkort. Det är uppskattat om du har vana av att hålla i förhandlingar samt kan driva möten effektivt. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från bilfrågor sedan tidigare.

För att kunna bli aktuell för denna tjänst behöver du uppfylla följande kompetenskrav:

• Godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• God datorvana

För att passa in i verksamheten bör du som person vara öppen, positiv och lösningsorienterad. Du är självständig i ditt arbete och har en förmåga att arbeta strukturerat och kan prioritera bland de ärenden som kommer in. Därtill är det av stor betydelse att du är serviceminded gentemot dina kollegor. Självklart vet du också vikten av att vara en god ambassadör för Arena Personal.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3257
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2759227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: