Bid Manager till Adecco

Badenoch & Clark / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du ha ett intressant och utmanande arbete på ett av världens största bemannings- och rekryteringsföretag? Nu söker vi dig som vill bidra till vår fortsatta utveckling och vara med på en mycket spännande resa framåt.

Som Bid Manager på Adecco ingår du i vårt Bid Team som på koncernnivå koordinerar anbudsprocesser. Vi arbetar med såväl internationella som nationella upphandlingar och våra kunder finns i både privat och offentlig sektor. Du rapporterar direkt till Chef Sales Support och har din placering på Adeccos huvudkontor i centrala Stockholm. Bid Team består idag av 3 personer.

Publiceringsdatum
2017-02-15

Dina arbetsuppgifter
Som Bid Manager projektleder och koordinerar du arbetet med våra anbud, från kvalificering av upphandlingsunderlaget till dess att avtal är skrivet och överlämnas till avtalsansvarig. Du fungerar som centralt affärsstöd åt våra interna kunder där du tillhandahåller professionell och serviceinriktad support i anbuds-, och avtalsfrågor.

Arbetet innebär att du tillsammans med dina kollegor jobbar operativt med inkommande förfrågningsunderlag där kommunikationen med de berörda nyckelpersonerna inom Adecco blir kritisk för ett framgångsrikt anbud. Du sammanställer och säkerställer informationen och kraven i anbudet, och kommer också samarbeta med andra affärsstödsfunktioner såsom Legal, Pricing och försäljningsledning.

Du kommer att ansvara för att anbuden skickas in i tid och även för bevakning och utvärdering av konkurrenters anbud. Du kommer tillsammans med dina kollegor att ha en nyckelfunktion i utvecklingen av kvaliteten på bolagets anbudssvar.

Vem trivs här?

Vi söker en relationsorienterad och prestigelös person som är noggrann och strukturerad. Du motiveras av att ge service på hög nivå och av att ständigt hitta nya och bättre sätt att arbeta på.

Du har några års erfarenhet av främst försäljning och gärna anbudsarbete, upphandling eller inköp i någon form. Anbudsförfaranden eller upphandling mot/från offentlig sektor är starkt meriterande. Självklart hanterar du MS Office utan svårigheter och ser det som självklart att så långt som det är möjligt använda IT som stöd för effektiva processer. Din förmåga att i affärssammanhang uttrycka dig skriftligt är utmärkt och du trivs med att själv producera välformulerade, tydliga och professionella underlag på både svenska och engelska.

Utbildning inom området är meriterande.

Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från insidan av bemannings-/konsultverksamhet alternativt anbudserfarenhet.

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du har lätt för att samarbeta, kommunicera och bygga relationer, något som blir extra viktigt för att skapa förståelse och effektivitet i anbudsprocesserna. Affärsmässighet och förmåga att kunna prioritera och arbeta effektivt är bra egenskaper att besitta för att lyckas bäst.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder dig en spännande och utmanande tjänst på ett av världens största bemanning och rekryteringsföretag där du blir en viktig del i ett framgångsrikt team. Hos oss står människan i fokus och våra värderingar; laganda, kundfokus, ansvar och entreprenörsanda. Vi lever även efter devisen "better work, better life" där balans i livet är viktig och vi uppmanar alla våra medarbetare till en aktiv fritid. Hos oss på Adecco finns också goda möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling. Allt detta mynnar ut i stor arbetsglädje och har lett till att vi är ett företag som är rankat bland de bästa arbetsplatserna enligt "Great Place to Work".

Tjänsten är placerad på koncernnivå vilket gör att du får en god helhetsbild av hela vår organisation. Du och dina kollegor på Bid Team har en oerhört viktig roll för att säkra Adeccos fortsatta framgång på den svenska såväl som på den internationella marknaden.

Vi planerar att flytta till Solna i slutet på detta år.

Är du intresserad?

Då ska du ansöka med ditt CV samt personligt brev på svenska, senast den 1:a mars. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sabina Sjögren sabina.sjogren@badenochandclark.se (Adecco) alt. 08-587 512 77

Adecco är en global HR-partner som skapar mervärde åt kunder och medarbetare genom att sätta individens utveckling och kundens behov i fokus. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val.



Koncernen Adecco S.A. är världens största rekryterings- och bemanningsföretag med ca 5 100 kontor i fler än 60 länder spridda över hela världen, Inom koncernen Adecco arbetar 32 000 heltidsanställda personer. Bolaget är en av världens största arbetsgivare med ca 700.000 människor som jobbar för företaget dagligen.

Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange i Zürich. År 2015 uppnådde koncernen en omsättning på 206 miljarder SEK. För mer information se adecco.com.

I Sverige är Adecco ett auktoriserat bemanningsföretag med ca 59 kontor spridda över hela landet. Omsättningen år 2015 uppgick till ca 2,8 miljarder SEK.

Förutom uthyrnings- och rekryteringstjänster erbjuder Adecco lösningar inom bland annat outsourcing, omställning, ledarskapsutveckling, kompetensutveckling och karriärrådgivning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sabina Sjögren sabina.sjogren@badenochandclark.se 08-587 512 77

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Jobbnummer
3322719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: