Beredningsassistent

Åklagarmyndigheten Riksenheten för Miljö och arbetsmiljömål / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Riksenheten för Miljö och arbetsmiljömål i Göteborg, Jönköping, Malmö, Östersund eller i hela Sverige

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM2019-591

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Din viktiga vardag - dina arbetsuppgifter

Anställningen är placerad på Riksenheten för miljö-och arbetsmiljömål i Göteborg. Som beredningsassistent möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:

Göra sammanställningar av domar och strafförelägganden
Utföra uppgifter för riksenhetens verksamhetsuppföljning
Ge administrativt stöd åt våra åklagare och kammarledningen
Vid behov stötta kollegor på riksenheten i enklare it-frågor
Möta olika statistiska förfrågningar från media m.fl, vilket ställer krav på förmågan att formulera dig i skrift.
Vara kontakten utåt i många sammanhang och därmed ge god service till både allmänheten och andra myndigheter - främst via telefon och e-post.
Många av dina uppgifter kommer du att utföra i Excel och andra Office-program samt vårt eget system Cåbra. Stora delar av arbetet är med andra ord IT-baserat.

Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomna brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning på vad som är brådskande eller inte.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Gymnasieexamen.
Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning.
Som person ser vi gärna att du är:

Strukturerad, noggrann och har förmåga att arbeta effektivt.
Ansvarstagande och självständig i ditt arbetssätt och har förmåga att prioritera.
Stabil och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning.
Serviceinriktad och bra på att samarbeta.
Det är meriterande med relevant eftergymnasial juridisk utbildning (t ex paralegalutbildning) och att ha arbetat inom rättsväsendet.

Vi önskar också att du är it-intresserad och att du är en person med god självkännedom som har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidareanställning Provanställning 6 månader

Publiceringsdatum
2019-03-17

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Sofie Berg, personalhandläggare 010-562 50 78
Birgit Palensky, facklig kontaktperson ST 010-562 55 05
Maria Johansson, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 71 48
Mona Sjåstad, chefsadministratör 010-562 60 60

Företag
Åklagarmyndigheten Riksenheten för Miljö och arbetsmiljömål

Adress
Åklagarmyndigheten Riksenheten för Miljö och arbetsmiljömål
Box 87
40121 Göteborg

Kontorsadress
Ernts Fontells plats

Jobbnummer
4672723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Riksenheten för Miljö och arbetsmiljömål

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Riksenheten för Miljö och arbetsmiljömål: