Bemanningsplanerare

Avesta kommun, Bemanningsenheten / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Bemanningsenheten i Avesta

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.

Bemanningsenheten ansvarar för att boka vikarier till Omsorgsförvaltningens enheter vid frånvaro eller utökade behov. Bemanningsenheten är också en stödfunktion gällande personaladministration och schemaläggning. Vi söker nu två vikarierande bemanningsplanerare till vårt team.



Publiceringsdatum
2017-06-02

Arbetsuppgifter
Som bemanningsplanerare är ditt mål att tillhandahålla vikarier till enheterna.

Din huvudsakliga uppgift är att boka vikarier vid korttidsfrånvaro, genom att ta emot beställningar via vårt bokningssystem TimeCarePool och sedan matcha detta mot tillgänglig personal. I arbetet ingår att ha översikt över vikariebehovet samt över personalresurser som finns att tillgå, så att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. I arbetsuppgifterna ingår också vissa administrativa uppgifter inom schema och bemanningsområdet.

Ditt arbete sker i dialog med respektive enhetschef och enhetsassistent på de olika enheterna och verksamhetens behov av personal och vikarier styr uppdraget.

Arbetet består av dag- och helgtjänstgöring. På helgen arbetar du själv med bemanning och dialogen ut mot enheterna.


Kvalifikationer
För att trivas i arbetet som bemanningsplanerare tror vi att du gillar dagliga utmaningar och att ha kontakt med människor.
Som person är du flexibel och har lätt för att samarbeta med andra och arbete i grupp. Du är tillmötesgående och trivs med att hitta lösningar. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du kan planera, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har god kunskap och vana i att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av TimeCare Planering och TimeCare Pool är meriterande.


ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-09-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-16
Ange följande referens när du ansöker: C13617/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Gustavsson maria.gustavsson@avesta.se 0226-645847

Företag
Avesta kommun, Bemanningsenheten

Adress
Avesta kommun, Bemanningsenheten
Avesta
77481 Avesta

Kontorsadress
Corneliusgatan 16 Avesta

Jobbnummer
3536890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Bemanningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Bemanningsenheten: