Bemanningsplanerare

Elgiganten AB Kundcenter / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elgiganten AB Kundcenter i Jönköping

Elgiganten AB ingår i Elkjøpkoncernen som är en av de största aktörerna inom detaljhandel i Norden. Koncernen ägs av Dixons Carphone Plc, med huvudkontor i England. Elkjøpkoncernen består av flera olika kedjor i hela Norden; Elkjøp och Lefdal i Norge, Elgiganten, Electroworld och Phone House i Sverige, Elgiganten i Danmark och på Åland, Gigantti i Finland, Elko på Island och Elding på Färöarna. Alla varuhus i dessa kedjor får sina produkter från ett centralt lager i Jönköping. Vi har byggt upp en mycket stark position på marknaden genom att ha kompetenta medarbetare, starkt fokus på utbildning och utveckling av personal, kostnadseffektivitet, effektiva logistiklösningar och inköpssystem samt aggressiv marknadsföring av kända märkesvaror. Elkjøpkoncernen växer stadigt och etablerar hela tiden nya varuhus.

I Sverige har vi idag cirka 160 st varuhus och butiker fördelat över landet från Ystad till Kiruna.

Bemanningsplanerare sökes till Elgigantens Contact Center
För att kunna ge våra kunder bästa möjliga kundnöjdhet är tillgänglig personal med rätt kompetens vid rätt tidpunkt grundläggande. Våra bemanningsplanerare innehar en central och viktig funktion för kundtjänst framgång. Här är man "spindeln i nätet"  både för kund- och personalvård men också för att säkerställa att våra mål för vår arbetsplats uppnås.

Som bemanningsplanerare på Ecc, jobbar du med schemaläggning för ca 100 personer (delas med ytterligare en kollega). Du jobbar långsiktigt, dvs planlägger framtiden med prognoser utefter inplanerade händelser som kundkontakter via olika delar som telefon, mail, socialmedia mm, men även semesterplanering, ledigheter, möten och kommande personalträningar. Detta behöver också dagligen följas upp och stämmas av kortsiktigt med löpande information om frånvaro eller andra snabba förändringar. Förutom en central roll för vår personal, har man även kontakt med externa bemanningsbyråer, där vi hyr in extra personal vid behov. Du är också ansvarig för rapporter i Telepti - vårt workforce management system samt administration i Zalaris, vårt löne- och HR system.

För att lyckas med jobbet är det viktigt att hela tiden utveckla sitt eget kunnande inom systemen, men också vara öppen att ta del av information från alla avdelningar, organisation och personal för att kunna schemalägga rätt. Viktiga egenskaper är utåtriktad, analyserande, lösningsfokuserad och hjälpsam. För att uppnå bästa möjliga resultat är flexibel, strukturerad, effektivitet och noggrannhet avgörande. Du bör ha en genuint intresse av att jobba tillsammans med människor och ha en stark vilja och förmåga att ta ansvar och även hålla dig uppdaterad inom HR och arbetsrätt.

Placering: Elgiganten Contact Center i Jönköping

Vi söker en Gigant:
Det är viktigare att Du passar in i vår starka företagskultur, än att Du har en imponerande meritförteckning. Du bör ha en mogen inställning till ditt arbete, vara positiv och ha drivkraft att göra ditt absolut bästa. Därför söker vi dig:

: som vill ge den bästa servicen!
För att du ska trivas och bli framgångsrik i ditt arbete är det viktigt att du är driven och utåtriktad i din kontakt med kollegor. Du är ärlig, ödmjuk och lyssnar på personalens behov. Du är också en motiverande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. En Gigant löser de problem som uppstår på ett effektivt sätt.

 : som vill skapa resultat!
Du har ett sinne för affärssinne och vill bidra till positiva resultat för företaget. Som Gigant arbetar du därför hårt och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ då du är engagerad, ambitiös och målinriktad. Du är handlingskraftig och framåtsträvande.

I tjänstens erbjuds du:        

Avtalsenlig lön Generöst bonusavtal En utpräglad företagskultur Omfattande utbildningsprogram inom försäljning, kundvård, ledarskap och personlig utveckling Goda karriärmöjligheter
Vi ser det som särskilt meriterande om du jobbat med bemanningsplanering eller något workforce management system, som t ex Teleopti. Även erfarenhet inom HR och/eller arbetsrätt är positivt.

Maila din intresseanmälan, personligt brev och CV, till marita.lagerstrom@cc.giganten.se senast 14/2.

Varaktighet, arbetstid
40 timmar/vecka Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-01-28

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-15
Ansökan kan skickas till e-postadress: marita.lagerstrom@cc.giganten.se

Kontakt
Marita Lagerström +46 701-74 00 99 marita.lagerstrom@cc.giganten.se

Företag
Elgiganten AB Kundcenter

Adress
Elgiganten AB Kundcenter
Målargatan 3
55322 Jönköping

Kontorsadress
Målargatan 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2641141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elgiganten AB Kundcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elgiganten AB Kundcenter: