Bemanningskoordinator till KFX HR-partner i Stockholm

KFX HR-partner Skandinavien AB / Administratörsjobb / Stockholm
2021-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bemanningskoordinator till KFX HR-partner i Stockholm" (publicerad 2022-07-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-12-20

Om tjänsten
Nu söker vi en lösningsorienterad och strukturerad kollega till KFX huvudkontor i Stockholm! Här blandas dagarna av spännande möten med nya människor till administrativ koordinering och snabba beslut som kräver noggrannhet och en känsla för detaljer. Teamwork är ett nyckelord!

Om oss
KFX HR-partner är ett tryggt, stabilt och familjeägt bolag med 35 år i branschen. Vi är i dag drygt 300 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag - oavsett roll eller år inom bolaget!

Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, entreprenörsanda och teamkänsla! På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång.

Dina arbetsuppgifter
Som Bemanningskoordinator kommer du arbeta i en central roll för KFX samtliga kontor och koordineringen av dess ambulerande konsulter och övriga backupkonsulter. Rollen innebär att du tillsammans med en kollega har jour varannan vecka och då arbetar med bemanningsplaneringen. Den andra veckan kommer du att fokusera på rekrytering och tillhörande administration.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Ta emot kunders bokningar och planera bemanningen därefter
• Hantera sjuk- och friskanmälningar med tillhörande personalkoordinering för KFX samtliga kontor
• Planera in utbildningstillfällen för konsulter
• Ansvara konsulternas tidrapporter i Stockholm
• Skapa och uppdatera dokumentationer hos kunder i Stockholm
• Rekrytering till konsultpoolen i Stockholm

Kvalifikationer
Hos oss arbetar du tillsammans med kollegor i ett sammansvetsat team där alla hjälps åt och stöttar varandra, och i synnerhet en kollega som har motsvarande roll. Samtidigt kommer du från första dag erbjudas stort ansvar och utmaningar för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Dina arbetsdagar fylls med varierande och roliga arbetsuppgifter.

Du är utåtriktad, flexibel och handlingskraftig. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, har förmågan att fatta snabba beslut och arbetar strukturerat. Här gläds vi när det går bra och slår våra kloka huvuden ihop för att nå framgång.

Gymnasieutbildning är ett krav och det är meriterande om du har en högskoleexamen inom tex personal, HR, beteendevetenskap eller ekonomi alternativt att du har en relevant arbetslivserfarenhet inom bemanningsbranschen alternativt rekrytering, administration och/eller koordinering.

Övrig information
Tjänsten är på heltid på vårt huvudkontor i Stockholm på Sturegatan 38 invid Humlegården. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta Regionchef, William Ericson på william.ericson@kfx.se eller 08-663 99 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4612".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm AB

Jobbnummer
6195745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: