Bemanningskonsult till Eskilstuna Kommun

Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Vi är en stor organisation med stora behov av flexibilitet i vår bemanning. Vi ser att vi kan arbeta ännu mer flexibelt och effektivt. Med anledning av detta startades under hösten 2013 ett arbete med att genomlysa bemanningsprocessen och hur vi på bästa sätt ska skapa förutsättningar och kunskap om optimal bemanning. Analysen ledde till ett antal förbättringsförslag, bland annat att skapa en ny organisation, en bemanningsenhet med uppdrag att säkerställa förvaltningens behov av kompetenta medarbetare för tillfälliga uppdrag och att kvalitetssäkra den ordinarie bemanningen. Viktiga fokusområden för Vård och omsorgsförvaltningen är att höja grundbemanningen i verksamheterna och att erbjuda de anställda önskad sysselsättningsgrad. Bemanningsenheten har fått ett utökat uppdrag som gör att vi växer och har behov av fler kompetenser till vår enhet!

Vi söker dig som vill göra skillnad!

Publiceringsdatum
2016-02-11

Arbetsuppgifter
I rollen som bemanningskonsult får du arbeta i en helt ny roll i organisationen med stora möjligheter till att sätta din egen prägel samtidigt som du får chansen att vara med och bidra i den förändringsprocess förvaltningen driver.
Ditt huvuduppdrag blir att arbeta med hela den övergripande bemanningsprocessen, såväl den ordinarie som den tillfälliga bemanningen. Du arbetar på uppdrag av processledaren och du har en tät och vardaglig kontakt med enhetschefer och teamledare inom förvaltningen.
Du arbetar både med ett strategiskt och operativt fokus på ordinarie bemannings- och schemaprocess, samtidigt som du hanterar den tillfälliga bemanningen för något av vård- och omsorgsförvaltningens fem områden.

Du ger stöd i bemanningsfrågor med övergripande mål att uppnå rätt kompetens, på rätt plats, vid rätt tidpunkt och för rätt kostnad. Du ser det som en självklarhet att vara ett stöd till enhetscheferna när de ska bemanna och på sikt även kvalitetssäkra hela schemaprocessens olika kontrollstationer.

Kvalifikationer
För att lyckas i din roll ser vi att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskap och arbetslivserfarenhet inom området som tjänsten berör. Du har flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med bemanningsfrågor. Har du dessutom erfarenhet av arbete med avancerat schemaarbete, samplanering av olika kompetenser och aktiviteter, ses det som en fördel. Kompetens och erfarenhet av verksamhetssystemen TimeCare Planering, TimeCare Pool och Personec P ses som meriterande. Då bemanningsenheten är inne i en utvecklingsfas ser vi gärna att du har erfarenhet av att aktivt delta i förändringsarbete. Att tidigare ha arbetat i en politiskt styrd organisation är ett plus.

Som person har du en god förmåga att skapa goda relationer och en bra förståelse för det konsultativa uppdraget. Du är en person som stimuleras av processer och samtidigt gillar att arbeta i en dynamisk miljö där det är mycket på gång samtidigt. I grunden är du en strukturerad, självständig och stabil person som gillar utmaningar.

Välkommen till ett positivt gäng som älskar förändring och utveckling!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-25
Ange följande referens när du ansöker: 2431
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Engström, Rekryteringskonsult 016-710 51 39

Företag
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2666781

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen: