Bemanningscontroller

Göteborgs kommun / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

Publiceringsdatum
2024-01-16

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen Sydväst inleder nu ett spännande arbete med att skapa hållbar bemanning med fokus på kvalitet, hållbarhet och arbetsmiljö. Därför söker vi en driven Bemanningscontroller, som kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa god bemanning och schemaläggning för våra boendeverksamheter.
Som Bemanningscontroller kommer du att ha en central roll i att utveckla och kvalitetssäkra vår bemanningsprocess. Ditt uppdrag innebär att analysera nuläget, komma med förslag till förbättringar, lägga schema, och säkerställa kvalitet samt laguppfyllnad. Du kommer även att stödja chefer i operativt schemaarbete, tillsammans med administratörer och HR-specialister.

På sikt kommer du att arbeta med strategiska frågor kopplade till bemanning och schemaläggning, med fokus på ekonomi och hållbart arbetsliv. Du kommer att spela en viktig roll i att följa upp verksamhetens bemanning, planera för en hållbar personalekonomi och se till att bemannings- och schemaarbetet bidrar till en effektiv resursanvändning i linje med de uppsatta målen.

Du kommer vara placerad på HR-avdelningen och i första hand arbeta riktat mot avdelningarna inom Boende och hemlöshet. HR-avdelningen består av 6 HR-specialister, en HR-koordinator samt HR-chef. Utöver att stötta hela förvaltningen i HR-relaterade frågor och processer tycker vi om att ha roligt mellan varven och vi ser framemot att få en till kollega på avdelningen.

Kvalifikationer
För den här tjänsten ska du ha en utbildning på lägst gymnasienivå samt flerårig erfarenhet av att arbeta med schemaläggning, gärna inom schemaintensiva verksamheter. Du har god förståelse för personal- och bemanningsekonomi, kunskap kring lagar och kommunala avtal.

Vi tror även att du har erfarenhet av att genomföra förändringar och driva processer inom schema och bemanning. Du har förmågan att smidigt växla mellan operativa och strategiska aspekter av bemannings- och schemaarbetet för att möta verksamhetens behov.

Vidare har du har vana av att utbilda och förmedla kunskap till andra. Som person har du kommunikativa förmågor där du är tydlig och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har även goda relationsskapande förmågor som du visar genom att vara en god lyssnare och du skapar, behåller och utvecklar goda relationer på ett naturligt sätt.
Är du den vi söker? Då ser vi framemot att få in din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C172320".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Sydväst

Kontakt
Avdelningschef HR
Ulrika Lundblad
ulrika.lundblad@socialsydvast.goteborg.se
031-366 00 95

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Göteborgs kommun

Jobbnummer
8394442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: