Bemanningsassistenter till Rekryteringsenheten

Köpings kommun / Administratörsjobb / Köping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Köping, Kungsör, Arboga, Hallstahammar, Surahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Köpings kommun i Köping, Arboga eller i hela Sverige

Nu söker vi dig som vill komma in och hjälpa oss hela veckor eller när extra behov uppstår! Utifrån en ökad arbetsbelastning just nu söker vårt team nya arbetskamrater som precis som vi ser samarbete och gott bemötande som en självklarhet. Kanske är du ute efter en ny erfarenhet, ett extrajobb eller ett sommarjobb 2020?

Gillar du att ha ett fartfyllt arbete där du får arbeta lösningsfokuserat och ge våra verksamheter inom vård- och omsorgsförvaltningen en service i världsklass? Då är detta det perfekta jobbet för dig! Välkommen till oss på bemanningsverksamheten i Köpings kommun.

Vad innebär det att jobba som bemanningsassistent?
I din roll som bemanningsassistent kommer du att arbeta med bemanning och nyrekrytering av personal inom vård och omsorgsförvaltningens olika enheter (äldreomsorg, LSS samt socialpsykiatrin). Din huvudsakliga arbetsuppgift är att koordinera bemanningen av korttidsfrånvaro och sommarvikariat, detta genom att ta emot beställningar via vårt bemanningssystem, mail samt telefon och matcha mot tillgänglig personal. Andra uppgifter som förekommer är av rekryteringskaraktär som ex. att göra urval, intervjua, ta referenser och skriva avtal. Här får du arbeta nära dina beställare som kan vara t.ex. enhetschefer och huvudplanerare. Du hjälper dem att bemanna upp med medarbetare till alla verksamhetsområden i vård- och omsorgsförvaltningen.

Stor del av ditt arbete som bemanningsassistent sker genom dina två viktigaste arbetsverktyg och följeslagare; telefonen och datorn. Det innebär att du behöver trivas med ett administrativt arbete med telefonen och datorn som verktyg. Och att du gillar och kan ge bästa möjliga service på distans. Du kommer att arbeta i systemet TimeCarePool. Så det är en stor fördel om du arbetat i just det systemet sedan innan.

Ingen dag är den andra lik, vilket innebär att du trivs med att ta ansvar och har förmågan att anpassa dig efter omständigheterna. Du blir viktig i arbetet med att skapa ett förtroendefullt och gott samarbete i kommunen med våra beställare samt våra blivande och redan inskrivna timvikarier.

I arbetet ingår även helgtjänstgöring. Arbetstiden är förlagd måndag - fredag 06.30-15.00 och lör - sön 06.30-13.00. Skulle du kunna tänka dig att endast arbeta helg? Inga problem skriv gärna det önskemålet i din ansökan!

Vem är du?
För oss är det viktigt att du trivs med att arbeta i en miljö som karaktäriseras av hög servicekänsla. Vi vill att du delar vårt driv, trivs i en snabbföränderlig miljö och triggas av att möta nya utmaningar att lösa. Arbetet kräver också att du kan arbeta strukturerat och effektivt med ett professionellt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet för arbetet!

Har du sedan innan erfarenhet av arbete med bemanning eller rekrytering är det en stor fördel. Men du behöver ha en administrativ förmåga med goda kunskaper att använda och förstå datasystem. Utbildningsmässigt behöver du ha minst en gymnasieutbildning. Meriterande med en högskoleutbildning förslagsvis inom HR, beteendevetenskap eller liknande.

Vårt behov är omgående och ser helst att du kan starta så snart som möjligt hos oss!
Vi kommer att lyssna in dig när det gäller tjänstgöringsgrad och anställningslängd. Hur kan du arbeta? Vad har du för önskemål? Utifrån vad som fungerar bäst för dig kommer vi sedan i dialog komma överens om hur du ska arbeta hos oss. Det viktigaste för oss är att vi har rätt person på plats utifrån vårt behov.

Du kanske blir nyfiken och har fler frågor? Tveka inte ta kontakt med antingen rekryteringschef Therese Ericson (0221-251 04) alternativt teamchef Helene Johansson (0221-255 76). Och vill du prata med någon av dina möjliga framtida kollegor så fixar vi det.

Varmt välkommen med din ansökan! #jobbjustnu
Rekryteringen sker löpande!

Publiceringsdatum
2020-04-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-03

Adress
Köpings kommun
Barnhemsgatan 2
73185 KÖPING

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är ""Bemanningsassistent"".

Arbetsgivare
Köpings kommun (org.nr 212000-2114)
Barnhemsgatan 2 (visa karta)
731 85  KÖPING

Ansökan
E-post: therese.ericson@koping.se

Arbetsplats
Rekryteringsenheten

Jobbnummer
5202424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Köpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Köpings kommun: