Båstads kommun söker inköpscontroller till ekonomiavdelningen

Båstads Kommun, Ekonomiavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Ekonomiavdelningen i Båstad

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

En av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar och därför söker vi nu en ny medarbetare till vår avdelning. Tjänsten är placerad på kommunledningens centrala ekonomiavdelning. Vi är ett härligt gäng som jobbar med ekonomi, övergripande mål- och kvalitetsstyrning samt upphandling och inköp. Välkommen med din ansökan till oss!

Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder friskvårdsbidrag. Möjlighet till löneväxling och avtal för miljöbil finns samt semesterlöneväxling och möjlighet att teckna förmånscykel för en hälsofrämjande arbetsplats. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.

Publiceringsdatum
2023-02-14

Arbetsuppgifter
Tjänsten är centralt placerad på kommunens ekonomiavdelning. I rollen som inköpscontroller ansvarar du för att säkerställa drift och utveckling av kommunens e-handelssystem Visma Proceedo.

Inköpscontrollern är kommunens systemexpert och den som också ansvarar för den löpande uppföljningen av kommunens processer och beteenden kopplade till e-handelsanvändandet, likaså det ekonomiska flödet för de inköp som sker via e-handelssystemet.

Du driver utveckling av arbetsmetoder och rutiner i syfte att nå ökad avtalstrohet och kvalitetssäkrade beställningsprocesser. I arbetsuppgifterna ingår också leverantörsanslutningar och underhåll av befintliga leverantörer. Du registrerar användare, administrerar behörigheter, ger stöd, utbildning och service.

Då rollen kräver många kontakter både inom och utanför kommunen, ställs höga krav på din samarbetsförmåga och skapandet av goda relationer. Rollen kräver också hög servicekänsla och en pedagogisk skicklighet. Du trivs med att jobba både självständigt och team och har förmågan att ta initiativ samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du är strukturerad i ditt arbetssätt. En viktig del av arbetet kommer att vara att öka antalet e-handels beställningar och du kommer att ha stora möjligheter att själv forma arbetet med exempelvis att analysera användarbeteende och föreslå åtgärder för att förbättra e-handeln.

Som inköpscontroller har du en nyckelroll på ekonomiavdelningen tillsammans med upphandlare och ekonomer för att säkra den goda affären. För att trivas i rollen som inköpscontroller behöver du ha en förmåga att se helheter och ta hänsyn det större perspektivet.

Du kommer även i din roll arbeta med avtalsförlängning samt vara ett stöd avseende direktupphandlingar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi och/eller inköp.

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
Erfarenhet av inköpsarbete.
Erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyg.
Kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU).
Du är positiv och flexibel som person och har lätt att samarbeta, skapar goda relationer, är analytiskt lagd och har en förmåga att på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt förmedla dina kunskaper. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du förutsätts också ha goda kunskaper i MS Office (Excel, Word, Powerpoint).

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Fackliga företrädare nås via deras hemsida.
Kommunala avtal gäller.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser fram emot din ansökan senast den 5 mars.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Båstads kommun (org.nr 212000-0944)

Arbetsplats
Båstads Kommun, Ekonomiavdelningen

Kontakt
Senior rekryteringskonsult
Pia Strandh
pia.strandh@cordovan.se

Jobbnummer
7447965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Ekonomiavdelningen: