Basset söker Service Manager

Help At Work Sweden AB / Datajobb / Sundbyberg
2014-11-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Basset söker Service Manager" (publicerad 2014-12-02) ⬅️


Visa alla datajobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Basset AB är ett svenskt mjukvaruföretag som jobbar med att ta fram telekomlösningar, främst billingsystem och säkerhetslösningar, för telekomoperatörer på en internationell marknad. Idag har företaget över 140 installationer i 65 länder. Basset är idag ca 60 anställda och har kontor i Stockholm, Dubai och Miami.

Basset kan beskrivas som ett expansivt företag i en mycket intressant bransch med en kultur som präglas av entreprenörskap och framåtanda. Vi söker nu dig som vill bli en del av ett ungt och drivet företag där initiativförmåga och den egna motorn värdesätts högt!

Publiceringsdatum
2014-11-13

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Service Manager är central för att fånga upp strategiskt viktiga kunder/kundgruppers servicebehov efter att Basset levererat sina lösningar till dem samt för att initiera, koordinera och utveckla potentiella möjligheter tillsammans med Basset's Key Account Management och Produktledning.

Service Managerns roll är av koordinerande och affärsutvecklande karaktär men också med en tyngdpunkt på att säkerställa kundnöjdheten. Service Managern förstår Bassets kunders utmaningar och har både drivkraften och kompetensen att definiera de tekniska och kommersiella lösningarna på kundens problem för att skapa ett kvalitativt mervärde och i förlängningen en nöjdare kund. Som Service Manager har man en kontinuerlig kontakt med sin kund via telefon och epost och förväntas möta kunderna på plats runt om i världen.

I rollen som Service Manager kommer du bland annat att arbeta med:

• Extern och intern koordination och affärsutveckling av Basset produkter som kunden använder.
• Driva dialoger kring ärenden och nya lösningar samt planering av införandet av dessa hos kund.
• Offerera lösningar till kunder samt följa upp dessa för fakturering.
• Sätta upp regelbundna möten och relevant rapportering till management hos kund
• Skapa och upprätthålla en bra relation till kunden för att skapa utrymme för merförsäljning.

Kompetenser
Du har minst 3 - 5 års erfarenhet inom Telecom BSS. Du är utåtriktad och tycker om att vistas i kunddialogen. Du är analytisk och noggrann och kan konkretisera idéer till lösningar. Du för gärna konceptuella dialoger med kund och har en teknisk bakgrund/förståelse, fördelaktigt kring Telekom BSS IT arkitektur.

Dina personliga egenskaper
Rollen som Service Manager kräver att du är en kommunikativ och prestigelös lagspelare som ser till att såväl kunden som Bassets Key Account management, samt Services-avdelningen har en samsyn på problemställningar, utmaningar och möjligheter.

Utvecklingsmöjligheter

Hos oss hittar du en intressant och utvecklande arbetsplats, där det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Arbetsuppgifterna är utmanande och tempot periodvis intensivt.

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat på 1 år med stor chans till förlängning.

Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Organisationen kännetecknas av flexibilitet, snabbrörlighet och samarbete. Kulturen karaktäriseras av professionalism, vinnaranda och att alla syns.

Har du vidare frågor kring annonsen ring Frida Hallqvist på 0736-330182

Basset har i denna rekrytering valt att samarbeta med Help at Work och vi undanber oss samtal från andra rekryteringsbolag.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan per omgående då vi intervjuar löpande.

Ansökan skickas till Frida Hallqvist på frida.hallqvist@helpatwork.se

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Arbetstider och omfattning
Heltid Vikariat, chans till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Hallqvist 0736-330182

Företag
Help at Work Sweden AB

Adress
Help at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 37 11156 Stockholm

Jobbnummer
2066526

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help At Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help At Work Sweden AB: