Backoffice medarbetare till fondbolag

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en ekonom med stort intresse av värdepapper? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med värdepapper och vill fortsätta din karriär inom det? Då kan det vara dig vi letar efter!

Nedanstående är ett konsultuppdrag på 1,5 år där du kommer täcka upp för ett föräldravikariat. Tjänsten är tänk att starta i februari eller mars så du hinner gå under upplärning. Kontoret är beläget centralt i Stockholm.

I rollen som Backoffice medarbetare kommer du att arbeta med:

• värdepappersadministration kring emissioner och andrahandsmarknaden

• registrera anmälningssedlar och affärsunderlag
• göra uppföljningar och registreringar av kunder och depåer

Utöver detta kommer du att göra avstämningar av bankkonton, värdepapper och lager. I rollen kommer du även ha stora kontaktytor, både internt och externt då du kommer ha kontakt med till exempel utländska banker och försäkringsbolag.

Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som nyligen tog examen från universitet/högskola, gärna med inriktning mot finans. Efter examen har du relevant erfarenhet på ca 1-3 år från arbete kring värdepapper. För att trivas i rollen hos vår kund är det viktigt att du är noggrann och drivs av att arbeta under högt tempo. Du gillar ordning och reda och vet vad som krävs för att klara av en liknande roll. I rollen har du kontakt både externt och internt och därför ställs det krav på hög serviceförmåga.

Flytande kunskaper i både svenska och engelska är ett krav.

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 1,5 år med start under februari eller mars månad. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-01-18

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson alexandra.kobletolsson@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3911068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: