Back Office Manager / Chef Business Support till Santander Consu

Bravura / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-12-11

Företaget
Santander Consumer Bank AS är en del i den globala bankkoncernen Banco Santander, en av de största bankerna i både Europa och världen med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. I Sverige har de 440 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, betal- och kreditkort samt lån och leasing för fordon. Santander i Sverige har cirka 400 anställda och kontor i Solna Strand.

Santander Consumer Bank erbjuder en stark kultur som kännetecknas av allas vilja att bidra, skapa värde och göra skillnad. De drivs av ett stort engagemang i sin vision och mission och vill tillsammans skapa en modern bank byggd på innovation, kundupplevelse och digital utveckling. Företaget har ett omvittnat mycket gott ledarskap och roligt tillsammans på arbetet.

Nu söker Santander en chef till sin Back Office-avdelning inom Business Support där du som ledare får möjlighet att sätta din prägel på såväl team som arbetssätt. Hos Santander sätter man relationer i första rummet, både för sina medarbetare och för sina kunder. Du erbjuds ett snabbrörligt och modernt arbetsklimat i en verksamhet som strävar efter att ständigt ligga i framkant.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Back Office Manager kommer du att leda och ansvara för ett team på ca 12 personer. Teamet arbetar med bland annat formalitetskontroller och utbetalningar av privatkrediter, hanterar autogiron samt sköter FATCA/SRS-kontroller, onboarding av kunder samt administration av låneskydd och skanning av avtal.

Du arbetar både strategiskt och operativt med frågor gällande arbetssätt och den dagliga driften på avdelningen i syfte att driva och initiera effektivisering och förbättring i processer inom områdena. Här arbetar du nära interna avdelningar så som finans, IT och risk. I tjänsten ingår även årliga perfomance management-utvärderingar och framtagande av handlingsplaner. Vidare kommer du att arbeta löpande med måluppföljning och målsättning för avdelningen och medarbetarna genom 1-2-1 möten, samt se till att de har rätt förutsättningar för att nå de SLA:er som är uppsatta. Här kommer ditt ledarskap ställas på sin spets när det kommer till att samordna gruppen och bygga en stark teamkänsla som bygger på gemensamma mål, visioner och ömsesidigt engagemang för avdelningens och i förlängningen bankens ändamål.

Det strategiska arbetet innebär att du blir en del av chefsgruppen där samtliga befattningshavare inom Operations sitter. Denna grupp är ett forum för diskussion där ni på månadsbasis behandlar affärs- och ledarskapsfrågor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som
• Erfarenhet från bank och/eller finansiell institution är ett krav
• Har kunskap om de regulatoriska krav och compliance-regler som gäller inom bank
• 3-10 års dokumenterad erfarenhet av ledande position med personalansvar
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du en naturlig och ödmjuk ledare som drivs av att arbeta mot gemensam förbättring och nytta där resultatet syns genom dina medarbetare i teamet. Med hänsyn till att du i rollen kommer att ha mycket kontakt med kollegor och intressenter från verksamheten är det viktigt att du är duktig på att kommunicera. Du kan på ett informativt och tydligt sätt leda medarbetare åt ett gemensamt mål och skapa ett sammansvetsat team med gemensamma visioner, mål och engagemang för avdelningens syfte. Vidare är du inte rädd för att komma med idéer och komplettera övriga ledare i företaget med dina förslag och synpunkter för bankens fortsatta utveckling och ambition att ligga i framkant.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna Strand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:marcus.kejzelman@bravura.se'>marcus.kejzelman@bravura.se</a> så får du hjälp. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: business support, bank, chef, manager, back office, backoffice, back office manager, manager, chef inom bank, avdelningschef, FATCA, SRS, finans, santander, santander consumer bank, personalansvar, team leader, teamchef, compliance, operations, stockholm, solna strand, solna

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Kejzelman marcus.kejzelman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3847719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: