Avtalsförvaltare - Varor

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.




Publiceringsdatum
2017-01-09

Beskrivning
Verksamhetsområdet Upphandling genomför koncerngemensam upphandling, avtalsförvaltning, anslutning till e-handel samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma.

Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Upphandlingsavdelningen har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning. Vi är idag 41 medarbetare inklusive verksamhetschef.

Vi söker nu en avtalsförvaltare varor. Anställningen är direkt underställd verksamhetschefen för Upphandling

Dina arbetsuppgifter
I samråd med ansvarig upphandlare ansvarar du för löpande förvaltning och uppföljning av stadens centrala avtal rörande leveranser av varor och produkter såsom exempelvis förbrukningsvaror, kontorsmaterial och sjukvårdsprodukter. Förvaltningen omfattar även samordnade avtal såsom exempelvis vitvaror och leksaker. Övriga arbetsuppgifter innebär bland annat att du:

- för dialog med stadens beställare rörande leverans- och sortimentsfrågor samt hanterar och administrerar sortimentsförändringar och prisjusteringar i stadens e-handelssystem
- deltar i upphandlingsarbetet inom förbrukningsområdet
- följer upp och sammanställer statistik avseende verksamheternas inköp
- svarar även för att sammankalla och driva olika arbetsgrupper med representanter från berörda verksamheter
- har en löpande kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter

Kvalifikationer


Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom inköp och/eller avtalsförvaltning.

Du har även:

- erfarenhet av att hantera stora varukorgar med en stor mångfald av varor och produkter och därmed även många olika avtal
- relevant akademisk utbildning
- är van användare av IT-verktyg för hantering av sammanställning och presentation av inköpsstatistik, framför allt goda kunskaper i Excel
- det är meriterande om du har arbetat med uppföljning av miljökrav eller sociala krav

Vi kommer lägga särskild vikt vid följande kompetenser: Du trivs med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad även i stressade situationer. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande.

Är du en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete?

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 2016/3070
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselothe Engelgren, Avdelningschef 08-508 118 88
Eliana Hjelm, HR-konsult 08-508 117 23

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3249395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling: