Avtalscontroller/administratör Sundbyberg (Vikariat)

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du siktar högt. Och har fötterna på jorden. Precis som vi.

Här på Upphandlingsenheten i Sundbybergs stad jobbar vi med Stadens upphandlingar och avtalsförvaltning. Enheten ansvarar för att upphandlingar genomförs enligt LOU samt att verksamhetens olika behov tillvaratas i tecknade avtal. Utöver upphandlingar förvaltar enheten en mängd avtal. Avtalen tillgängliggörs via upphandlingssytemet TendSign och dess avtalskatalog.

Som Avtalscontroller/administratör är en viktig del av ditt arbete att se över och medverka till utveckling, kvalitetssäkring och dokumentering av hela avtals/upphandlingsprocessen i samarbete med dina kollegor. Ditt främsta fokus kommer vara på förvaltning/utveckling/framtagande av rutiner för avtalsförvaltning och uppföljning men genomförande av exempelvis direktupphandlingar kan bli aktuellt under perioden.

Dina arbetsuppgifter innebär att ansvara för systemstöd gällande våra avtal samt bistå upphandlare med information från befintliga system. Din uppgift blir att administrera och dokumentera avtalsinformation såsom förlängning, uppföljningsinfo samt att hålla ihop avtal, upphandling och avrop.

En stor del ligger också i att uppmärksamma befintliga likartade avtal och då ta fram förslag till hur dessa kan synkroniseras inför kommande upphandling. Utöver controllerfunktionen kan du även komma att jobba med upphandlingar - främst direktupphandlingar men även större upphandlingar kan bli aktuella.

Du ser till att hålla dig uppdaterad i lagstiftning och praxis inom avtals- och upphandlingsfunktioner. Du kommer att samarbeta med övriga funktioner inom Sundbybergs stad. Du rapporterar till upphandlingschefen för den centrala upphandlingsfunktionen.

Vi vill att du har minst gymnasieexamen med relevant inriktning, gärna kompletterat med universitets-/YH-examen med inriktning inköp/upphandling. Vi vill att du har minst 3 års erfarenhet från offentlig administration och att du har ett starkt intresse för administration, processer och upphandling. För att lyckas i arbetet behöver du vara en person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt med integritet och initiativrikedom och fungera drivande i de processer du involveras i. Du behöver även ha hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. Du kommunicerar tydligt och med lätthet både muntligen och skriftligen. Erfarenhet och kunskap om upphandlingssystemet TendSign och tillhörande avtalsmodul samt erfarenhet från liknande uppgifter inom offentlig förvaltning (kommun/landsting) är starkt meriterande.

Tjänsten är ett föräldravikariat om ca 12-13 månader, dvs tidsbegränsad anställning på heltid. Tillträde ca mitten av december alternativt början av januari eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 2017-10-25. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad anställning ca 12 månader, dagtid. Heltid

Publiceringsdatum
2017-09-22

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Wiberg, Tf Upphandlingschef Mattias.Wiberg@sundbyberg.se 08-706 87 06

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Jobbnummer
3714099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: