Avtalscontroller

Härnösands Kommun / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härnösands Kommun i Härnösand, Kramfors, Ånge, Emmaboda eller i hela Sverige

Kommunstyrelseförvaltningens ekonomiavdelning har det övergripandet ansvaret för kommunens ekonomi samt har en service- och stödfunktion till övriga förvaltningar. Inom avdelningen arbetar vi med ekonomi och upphandling.

Vår värdegrund är Kund, Ansvar och Glädje

Avtalscontroller till ekonomiavdelningen i Härnösand

Härnösands kommun köper årligen varor och tjänster för flera hundra miljoner kronor. Ett effektivt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål. Du hör organisatoriskt till Upphandlings- och controllerenheten på kommunstyrelseförvaltningen. Enheten har ett kommunövergripande ansvar för upphandling i kommunen. Enheten har idag 15 medarbetare varav 5 tillhör upphandlingsgruppen.

Publiceringsdatum
2017-12-14

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att till största delen arbeta med avtalsuppföljning och avtalsadministration samt vara ett administrativt stöd i gruppen. Arbetet med avtalsuppföljning innebär att du ansvarar för att planera och genomföra uppföljning av befintliga ramavtal och avtal som till exempel kontroll av prisjusteringar, kontroll av fakturerade priser mot avtalade priser, efterfråga dokumentation som styrker avtalsvillkor med mera. Du ansvarar även för avtalsadministrationen av ny och befintliga avtal i kommuens upphandlingssystem, hålla den systematiska arkiveringen uppdaterad, säkerställa att prisbilagor/information/bilagor är uppdaterade och lättförstårliga i upphandlingssystemet samt bistår gruppens upphandlingscontrollers i deras avtalsadministration.

Kvalifikationer
Du har lämplig eftergymnasial utbildning och har erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I tjänsten krävs att du har datorvana och goda kunskaper i både Word och Excel. För att lyckas i arbetet är du en lagspelare med siktet inställt på att samarbeta och ge stöd till kollegor och stötta verksamheten med din kompetens. Du är administrativ och kommunikativ och kan arbeta både enskilt och i grupp. Som person är du engagerad, självgående och initiativrik. Du har lätt för att lära och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är också analytisk, strukturerad, noggrann och tycker om att ha kontakt med många människor.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tillsvidareanställning. Du kommer att anställas som Controller.

Tillträde enligt överenskommelse.

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 28 december 2017.

Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Rydmark, Enhetschef malin.rydmark@harnosand.se 0611-348062
Mats Gradin, Jusek 0611-348407
Anna-Karin Sandström-Gudmundsson, Vision 0611-348027

Företag
Härnösands Kommun

Adress
Härnösands Kommun
Norra Kyrkogatan 3
87180 Härnösand

Kontorsadress
Norra Kyrkogatan 3

Jobbnummer
3854052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härnösands Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härnösands Kommun: