Avtalscontroller

Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret i Uddevalla

Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 54 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur. Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.




Publiceringsdatum
2017-05-26

Beskrivning
Upphandlingsenheten som är en del av ekonomiavdelningen, driver för närvarande ett utvecklingsarbete som syftar till att bygga upp en professionell kommungemensam upphandlings- inköps- och e-handelsfunktion.

Det övergripande målet är att genom bra upphandlingar och utvecklad e-handel effektivisera kommunens inköp och skapa ett brett, tillgängligt och kvalitativt utbud av avtalade varor och tjänster. Som ett led i detta arbete ingår att utveckla arbetet med inköpsstyrning och avtalsuppföljning.

Upphandlingsenheten har idag 14 medarbetare som är placerade på två plan i stadshuset, där upphandlare och inköpscontroller jobbar tillsammans i en grupp med trivsam atmosfär och bred kompetens.

Vi söker nu en medarbetare som har intresse av att jobba med utveckling av och vara ett stöd till hela kommunen i frågor som gäller avtalsuppföljning.

Dina arbetsuppgifter
Detta är en ny tjänst där det förutsätts att du som söker både har intresse och kompetens att ta egna initiativ för att utveckla tjänsten och dess innehåll.

Till arbetsuppgifterna hör att;

- skapa rutiner och systematisera uppföljning och kontroll av leverantörer/leveranser
- utveckla avtalsmallar som gör avtalen uppföljningsbara ur perspektiv som ekonomi, kvalitet, hållbarhet och leveranssäkerhet
- analysera utfall på avtal
- leverantörsutveckling
- vara ett stöd i juridiska frågor/avtalsrättsliga tvister med leverantörer
- ta en projektledarroll inom avtalsområden som behöver utvecklas i samarbete med upphandlare/avtalsansvariga

Kvalifikationer
Du som sökande har relevant utbildning med inriktning mot juridik och/eller kvalificerad arbetslivserfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Erfarenhet från inköp, upphandling eller uppföljningsarbete kring avtal är ett krav. Det innebär att du har praktisk erfarenhet från att ha deltagit i någon av delarna inköps-, upphandlings- eller avtalsprocess. Du ska också ha avtalsrättslig kompetens och du har kunskap och erfarenhet av att sammanställa material för utvärdering. Du har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska.

Det är önskvärt att du har bra förståelse för ekonomistyrning, nyckeltal som styrmedel, och uppföljningsmekanismer, där stor vana av och kunskap i Excel är viktigt. Har du erfarenhet av processer i förvaltningsdomstol är det meriterande. Vi värdesätter också stor vana av projektledarroller.

Personliga egenskaper som vi värderar är att du är trygg i dig själv och har en förmåga att på ett tydligt sätt förmedla dina kunskaper. Du är lyhörd och har ett professionellt förhållningssätt. Samtidigt är du mål-, kvalitets- och serviceinriktad. Vi fäster stor vikt vid din förmåga att arbeta i projektform och att du därför har god samarbetsförmåga. Som person är du strukturerad och klarar av att arbeta under press och kan prioritera och hantera arbetsuppgifter även under perioder med hård belastning. Du är en lösningsorienterad person som självständigt hanterar och löser de problem som kan uppstå. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i urvalet.

Anställningsvillkor
Ansökan ska innehålla en presentation av dig som söker i ett personligt brev och ett komplett CV. Annan dokumentation som kan bli aktuell att visa upp kommer att begäras i samband med eventuell kallelse till intervju.

Lämna ansökan senast 18 juni.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tidigast 1 september 2017 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-18
Ange följande referens när du ansöker: 2017/337
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Kvist, upphandlingschef 0522-696914

Företag
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla

Kontorsadress
Varvsvägen 1

Jobbnummer
3522264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret: