Avtalsansvarig förvaltare

Landskrona stad, Teknik- och serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona stad, Teknik- och serviceförvaltningen i Landskrona

I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.Och det är - precis som vår värdegrund - BRA

Fastighetsavdelningen förvaltar och utvecklar Landskrona stads fastigheter.
Vi arbetar med att erbjuda funktionella lokaler för kommunens olika verksamheter. Huvudområdet är förvaltning av förskolor, skolor, gruppbostäder, kultur- och fritidsfastigheter och kommunala förvaltningsbyggnader.
Avdelningen består av 17 medarbetare, och ingår som en del i Teknik- och serviceförvaltningen med ca 250 medarbetare. Din tjänst blir placerad direkt under fastighetschefen. För övrigt består organisationen av fyra enhetschefer, varav två är förvaltare, en teknikansvarig, och en ansvarig för bostadsanpassningsfrågor. Det finns 10 fastighetsskötare / tekniker, en energitekniker och en administratör på avdelningen. Ekonomi och övergripande administration är centralt placerad inom förvaltningen.

VÄLKOMMEN TILL OSS!

Publiceringsdatum
2014-08-12

Arbetsuppgifter
Som avtalsansvarig fastighetsförvaltare kommer en stor del av din tid att ägnas åt att upprätta avtal mellan fastighetsavdelningen som hyresvärd och övriga kommunala verksamheter som hyresgäster. Det finns ett stort behov att upprätta alternativt revidera avtal för alla våra ca 200 uthyrda objekt. Det gäller såväl kommunalt ägda fastigheter som inhyrda objekt. Förutom det kommer du bland annat att delta i upphandlingar samt uppföljning och kontroll av fastighetsavdelningens ekonomi och kvalité.
Hyresavtalen ligger till grund för god ekonomistyrning och ett effektivt förvaltningsarbete och vi räknar med att dina kunskaper kommer att vara en utmärkt bas för att anta nya utmaningar när avtalen är i hamn. Uppföljning och kontroll av avtal kommer framöver att finnas kvar som en viktig del, men på sikt kommer vi att få nya ansvarsområden som också behöver förvaltas.
Mer i detalj kommer du att delta i möten och förhandlingar för att ta fram avtalsförslag för det befintliga fastighetsbeståndet och efterhand som det tillkommer nya. Arbetet innebär ett nära samarbete med såväl fastighetschefen som förvaltarna. Du kommer också att träffa våra kunder, dvs företrädarna för skolor, förskolor, äldreboende, kulturlokaler mm. Vi använder Vitec fastighetssystem och för uppföljning har vi Qlickview och Stratsys till vår hjälp. För övrigt använder vi stora delar av Officepaketet och en hel del andra hjälpsystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i fastighetsbranschen. Det är en fördel om du har arbetat i en politiskt styrd verksamhet tidigare, och har kunskap om LOU (Lagen om offentlig upphandling). Du bör ha gedigen datorvana och erfarenhet av att på egen hand upprätta olika typer av dokument. Din utbildning bör vara på högskolenivå, eller annan utbildning som i kombination med erfarenhet kan bedömas likvärdig. Någon form av juridikstudier tror vi är nödvändiga för att klara jobbet och även om inte hyreslagen tillämpas internt så är det en god grund för våra avtal.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A413305
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Hjerpe, Enhetschef 0418-470820
Göran Kristensson, Enhetschef 0418-470819

Facklig kontakt
Madelene Eriksson, Vision 0418-470094

Företag
Landskrona stad, Teknik- och serviceförvaltningen

Adress
Landskrona stad, Teknik- och serviceförvaltningen
261 80 LANDSKRONA
26180 LANDSKRONA

Kontorsadress
Stadshuset, Drottninggatan 7 26180 LANDSKRONA

Jobbnummer
1959615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona stad, Teknik- och serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona stad, Teknik- och serviceförvaltningen: