Avtalsadministratör

Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting i Stockholm

Just nu befinner sig sektion upphandling på Trafikförvaltningen i en spännande fas. Ett projekt för kategoristyrt inköp skall startas upp med det primära syftet att sänka förvaltningens leverantörskostnader. Till detta projekt på upphandlingssektionen söker vi nu en avtalsadministratör för ett vikariat på ca 1 år.

Inom Trafikförvaltningen har avdelning Projekt och Upphandling ansvaret för att leda investerings- och reinvesteringsprojekt samt förvaltningens upphandlingar.

Sektion Upphandling ansvarar för Trafikförvaltningens samtliga upphandlingar och att dessa genomförs på ett affärsmässigt och korrekt sätt. Sektionen har en central funktion gällande förvaltningens utveckling som beställarorganisation. Det är här strategier och planer omsätts i praktiken och utmynnar i gynnsamma avtal som bidrar till att förvaltningens övergripande mål nås.

Upphandlingssektionen ansvarar för uppföljning av upphandlingar genom framtagande av upphandlingsrapporter och sammanställer upphandlingsbokslut. Sektionen ansvarar även för framtagande av standardiserade mallar för upphandling och leder arbetet med ramavtalsförvaltning samt konsultstyrning.

Publiceringsdatum
2016-08-26

Om tjänsten
Som avtalsadministratör kommer du att skapa och upprätthålla rutiner för operativ avtalshantering samt se till så att avtalsdatabaser är uppdaterade och kompletta. Du kommer även ansvara för att informera om- samt stödja upphandlingsledare och upphandlare i avtalshantering, samt följa upp att rutiner implementerats och tillämpas på ett korrekt sätt. Arbetet medför även ett brett samarbete med avtalsförvaltare och beställare, för att manuellt kunna komplettera eventuella gap i den avtalsinformation som finns tillgänglig idag.

Avtalsadministratörens arbetsuppgifter inkluderar:

• Skapa och upprätthålla rutiner för operativ avtalshantering
• Analysera och rapportera avvikelser mellan fakturerande leverantörer och avtalade leverantörer
• Stödja upphandlingsledare och upphandlare i avtalshantering
• Uppföljning av de rutiner som styr avtalshantering
• Skapa och beskriva avtalsomfattning i kategoriportföljer.
• Delta i utvecklingsarbetet inom kategoristyrt inköp
• Ha ett samordnat ansvar för att avtalsinformation i sektionens upphandlingsverktyg är korrekt
• Upprätta varningssystem i avtalsverktyget för samtliga ramavtal.
• Operativ avtalsförvaltning av samtliga ramavtal. 

I den aktuella rollen kommer du att rapportera till upphandlingschefen samt till kategoristyrningsansvarig.

Vårt erbjudande
Vårt samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor. Vi erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans i livet. Det lyfter våra medarbetare fram. Våra värderingar är SAFE, som står för samverkan, ansvar, förtroende och engagemang. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, ekonomi eller annan för tjänsten passande utbildning. Vidare har du god datorvana och har erfarenhet av att arbeta i Excel.

Som person är du ansvarstagande, analytisk, strukturerad och åstadkommer resultat genom eget initiativtagande. Du har en god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla professionella relationer.

Erfarenhet av avtalsadministration, offentlig upphandling, ten design samt kategoristyrt inköp ses som meriterande.

Information och ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande sektionschef Peter Christersson tfn: 08-686 36 15. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Sophia Blåvall tfn: 08-686 16 25.

Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision Anita Buske, tfn: 08-686 3826.

Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt och varar längst tom 31/8-2017. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 10 september 2016.

Läs mer om hur det är att jobba på trafikförvaltningen på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken eller på LinkedIn.

Välkommen med din ansökan!

Varje dag reser fler än 780 000 med kollektivtrafiken i Stockholms län. Trafikförvaltningen är en del av Stockholms läns landsting och har det övergripande ansvaret för att alla som bor i eller besöker länet ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. De olika färdsätten samordnas i ett ständigt växande trafiknät. Trafikförvaltningens varumärken är SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Trafikförvaltningen omsätter ca 20 miljarder kronor samt investerar ca 6 miljarder kronor under 2016.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting

Adress
Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting
Lindhagensgatan 100
10573 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3014727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting: