Avtal- och licenssamordnare

Jönköpings kommun / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

IT-avdelningen

Arbetsplatsbeskrivning
IT-avdelningen inom Jönköpings kommun är en del av stadskontoret som är en strategisk ledningsresurs för hela kommunen. På IT-avdelningen ingår IT-drift och support, telefoni, teknikutveckling och hantering av ett ökande antal av mobila enheter som ska kunna kommunicera med vår centrala miljö. Nu söker vi en Avtal- och licenssamordnare som kommer att ha en central roll och även medverka till att tillsammans med våra 70 andra medarbetare leverera hög kvalité till våra kunder.

Publiceringsdatum
2017-09-22

Dina arbetsuppgifter
Som Avtal- och licenssamordnare ansvarar du för IT-avdelningens avtal och licenser. Det innebär att du driver, planerar och följer upp men även vidareutvecklar hur vi arbetar med avtal och licenser. Du upprättar och underhåller rutiner och processer för bland annat effektivisering inom områdena. Arbetet innefattar administrativt arbete såsom kartläggning, beräkningar, framtagning av underlag och dokumentation. Du har mycket interna och externa kontakter, exempelvis med leverantörer och med personer på andra förvaltningar inom kommunen. Som avtal- och licenssamordnare kommer du även delta i projekt. Du är avdelningens expert inom området.

Kompetenser
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande förvärvad kunskap. Vi ser att du har tekniska IT-kunskaper och viljan att kombinera ditt teknikintresse med administrativa uppgifter. Det är önskvärt att du har erfarenhet av licenshantering och gärna kunskaper i licensiering av Microsoftprodukter. Kunskap om LOU (Lagen om offentlig upphandling) är meriterande. Arbetet förutsätter även goda kunskaper i Excel.

Du har en god analytisk förmåga, noggrann och lätt för att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är bra på att kommunicera i både tal och skrift. Som person är du lösningsfokuserad och självgående och vi ser även att du kan prioritera och driva dina egna processer. Du har lätt för att samarbeta och är stresstålig, det är egenskaper som vi värdesätter högt.

Upplysningar
Cecilia Petraeus, Administrativ chef 036-102601
Eva Rohnström, Vision, 036-102533



Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 17-04-0040
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3712662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: