Avropare

Granngården AB Logistik / Lagerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB Logistik i Malmö, Jönköping eller i hela Sverige

Lantmännen Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 110 egna butiker samt genom cirka 20 återförsäljare runt om i Sverige.
Vi är drygt 1 000 anställda som omsätter 2,6 miljarder kr. Lantmännen Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk &
skog, djur och trädgård.
Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser i inspirerande butiker.
Lantmännen Granngården ingår i Lantmännen, som är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk.
Lantmännen Granngården AB arbetar till stor del med en centraliserad varuförsörjning. Till den centrala logistikfunktionen söker vi nu en avropare för vårt centrallager för placering på
huvudkontoret i Malmö.
• ***** Arbetsuppgifter ******
Du kommer tillsammans med dina 12 kollegor på logistikavdelningen sköta avrop från våra leverantörer till vårt centrallager i Jönköping.
Det innebär bl a:
•          Utföra avrop utifrån inköpsavtal
•          Följa upp lagernivåer
•          Göra operativ avropsplanering
•          Ansvara för underhållet av lagerstyrningsparametrar och prognoser
•          Ansvarar för leveransbevakning, fakturakontroll samt avvikelserapportering
•          I samråd med närmaste chef informera leverantörer om företagets gällande rutiner
•          Följa upp och åtgärda ev. brister, samt följa upp och ansvara för servicenivån på DC.
•          Du kommer att ingå i utvecklingsteam tillsammans med inköpare och produktchefer. 
• ***** Utbildning/Arbetslivserfarenhet ******
Vi tror att du har minst gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av att jobba med avrop och logistik. Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Vana att arbeta i
affärssystem är ett krav och om du arbetat i Movex är det en merit. 
Personliga egenskaper ******
Som person är du analytisk och har lätt för att se orsakssamband. Det krävs också att du är mycket ordningsam, strukturerad och att du kan jobba med framförhållning. Sunt förnuft är en
viktig egenskap för att kunna bedöma rimlighet och kunna ifrågasätta.  
Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor och andra avdelningar. Du måste kunna föra en dialog med leverantörer på ett professionellt sätt. Din roll
kräver att du är tydlig, säljande och ödmjuk samtidigt som du ska kunna ställa krav, därför är hög social kompetens mycket viktigt. Det är också viktigt att kunna bidra till Granngårdens
fortsatta utveckling vilket innebär att du måste vara kreativ och ha vilja att förändra.

Publiceringsdatum
2008-04-08

Så ansöker du
Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen att ringa Chef operativ varuförsörjning Gina Hedqvist, 0703628224. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval
så skicka in din ansökan så snart du kan, sista ansökningsdag är den 25 april. Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via länken â€?Ansök nuâ€? nedan.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-25
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Granngården AB Logistik

Adress
Granngården AB Logistik
Von Troilsväg 1
20503 Malmö

Jobbnummer
185315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB Logistik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB Logistik: